خبرگزاری کار ایران

وزیر اماراتی:

سفر اردوغان بی‌نتیجه بود؛ آنکارا بهتر است بی‌طرف باشد

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۲۹۶

رئیس‌جمهوری ترکیه، که برای میانجی‌گری میان قطر و چهار کشور عربی، به ریاض، دوحه و کویت رفته بود، بدون آن‌که نشانه‌ای از پیشرفت در این بحران دیده شود، به سفر خود پایان داد.

به گزارش ایلنا به نقل از قنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه که برای گفت‌وگو با سران عرب و میانجی‌گری میان قطر و چهار کشور عربی  به ریاض، دوحه و کویت رفته بود، بدون آن‌که نشانه‌ای از پیشرفت در این بحران دیده شود، به سفر خود پایان داد.

طبق این گزارش، «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر، دوشنبه در دیدار با اردوغان، در مورد «وضعیت منطقه، به‌ویژه بحران خلیج‌فارس و تلاش‌ها برای حل آن و پیدا کردن راه‌حل دیپلماتیک» گفت‌وگو کرد.

اردوغان، پیش از دیدار نهایی خود با امیر قطر، با رهبران کویت و عربستان نیز گفت‌وگو کرده بود.

در بیانیه منتشرشده از طرف سخن‌گوی رئیس‌جمهوری ترکیه، گفته شده آنکارا از تلاش‌ها برای حل بحران و نیز میانجی‌گری کویت در این روند، پشتیبانی می‌کند.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ادوغان می‌گوید دولت آنکارا بر اهمیت اتحاد میان کشورهای اسلامی و احترام به تمامیت ارضی دیگری، تاکید کرده‌ است.​

این در حالی است که «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجی امارات در توئیتر خود نوشته است: «دیدار رئیس‌جمهوری ترکیه هیچ نتیجه تازه‌ای نداشت و در رویکرد شتاب‌زده‌ای که کشور او در پی گرفته، بهترین گزینه بی‌طرفی از سوی آنکارا است.»

 ناظران می‌گویند با توجه به اینکه آنکارا از آغاز بحران به حمایت از قطر پرداخته، با کشورهایی مانند مصر دچار اختلاف است، و روابطش با آمریکا، آلمان یا اتحادیه اروپا با تنش روبه‌روست، نمی‌تواند نقش میانجی را در وضعیت فعلی ایفا کند.

دوحه، که امارات را در کنار عربستان، عامل اصلی در بحران فعلی می‌داند، چهار کشور عربی را متهم کرده با خواسته‌های خود عملا حاکمیت ملی قطر را نادیده می‌گیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز