خبرگزاری کار ایران

آخرین پایگاه داعش در ریف شرقی رقه محاصره شد

asdasd
کد خبر : ۵۱۵۳۴۰

ارتش و نیروهای عشایری سوریه شهر «معدان» در شرق رقه را به محاصره خود درآوردند.

به گزارش ایلنا به نقل از الوطن، نیروهای ارتش سوریه و نیروهای عشایری این کشور موفق شدند در ادامه پیشروی‌های خود در استان رقه، شهر معدان که آخرین پایگاه عناصر گروه تروریستی داعش در شرق این استان به شمار می‌رود را به محاصره خود درآورند. 

پس از آن‌ که نیروهای ارتش و عشایر سوریه موفق شدند ارتفاعات «جبل البشری» که مسلط بر رود فرات است را به کنترل خود درآورند، در ادامه پیشروی‌های خود روستای «حویجه شنان» که در جاده مواصلاتی میان دیرالزور و رقه و بین دو شهر «العکیرشی» و «معدان» قرار دارد را آزاد کردند. 

نیروهای سوری در ادامه این پیشروی‌ها توانستند با آزاد کردن روستای «الدلحه» در حومه شهر معدان این شهر را به طور کامل به محاصره خود درآورند. 

نیروی هوایی سوریه نیز مواضع گروه تروریستی داعش در شرق رقه را به صورت مداوم هدف قرار می‌دهد تا پس از آزادسازی شهر معدان مسیر نیروهای سوری به سمت دیرالزور باز باشد. 

برخی از منابع نیروهای عشایری نیز درباره احتمال وقوع درگیری میان نیروهای عشایری سوریه و نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا اعلام کردند که نیروهای عشایری قصد درگیری با کرد‌ها را ندارد ولی اگر نیروهای کرد مانع از پیشروی نیروهای ارتش سوریه و نیروهای عشایری به سوی اهداف خود شوند، درگیری میان دو طرف اجتناب‌ناپذیر است. 

این منابع اضافه کردند ارتش و نیروهای عشایری به دنبال تسلط یافتن بر تمامی مناطق موجود در جنوب رود فرات هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز