خبرگزاری کار ایران

دستور آمریکا به دیپلمات‌های خود برای ترک ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۴۸۱

دولت آمریکا، در پی تشدید بحران و افزایش خشونت‌ها در ونزوئلا، از اعضای خانواده کارکنان سفارت خود در کاراکاس خواست تا ونزوئلا را ترک کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در حالی‌که «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا، خبر از انتخاب اعضای «مجلس موسسان» در روز یک‌شنبه پیش‌رو داده‌ است، اعتراضات مخالفان او، و نیز خشونت‌ها افزایش پیدا کرده‌است.

طی آخرین دور از اعتراضات دست‌کم هفت نفر دیگر کشته شده‌اند که شمار کشته‌شدگان از آغاز راه‌پیمایی‌ها و تظاهرات در چهار ماه گذشته را، به بیش از ۱۰۰ نفر می‌رساند.

مخالفان مادورو گفته‌اند در روز جمعه قصد دارند رفت‌وآمد در خیابان‌های سراسر کشور را مسدود کنند.

«خورخه میلان» یکی از نمایندگان پارلمان و از مخالفان رئیس‌جمهوری گفته است معترضان «به مبارزه ادامه داده و خیابان‌ها را ترک نخواهند کرد».

همزمان، با دستور دولت آمریکا به خانواده‌های دیپلمات‌های خود برای ترک آن کشور و نیز افزایش فشارهای بین‌المللی بر کاراکاس، شرکت هواپیمایی «آویانکا» در کلمبیا نیز اعلام کرده به‌دلیل «محدودیت‌های امنیتی و عملیاتی» قادر به ادامه پروازهای خود در ونزوئلا نیست.

وزارت خارجه ایالات متحده در عین حال از تمامی شهروندان آن کشور خواسته داوطلبانه، ونزوئلا را ترک کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داده‌است در صورتی‌که مادورو طرح خود در مورد مجلس موسسان را عملی کند، واشنگتن ممکن است دست به اعمال تحریم‌هایی علیه کاراکس بزند.

مجلس موسسان قادر خواهد بود قانون اساسی ونزوئلا را بازنویسی کرده و به کار پارلمان نیز خاتمه دهد. اکثریت در پارلمان در حال حاضر با مخالفان نیکلاس مادورو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز