خبرگزاری کار ایران

ترامپ:

کره‌شمالی بیشتر منزوی خواهد شد/ رزمایش مشترک آمریکا و کره‌جنوبی‌

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۷۱۱

رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی، این اقدام پیونگ‌یانگ را «غیرمسئولانه و خطرناک» نامید و گفت که این آزمایش‌ها باعث انزوای بیشتر کره‌شمالی و محرومیت مردم این کشور خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی را «غیرمسئولانه و خطرناک» ارزیابی کرده و گفته است این آزمایش‌ها باعث انزوای بیشتر کره‌شمالی خواهد شد.

در بیانیه‌ای که کاخ سفید به نقل از ترامپ منتشر کرد، آمده است: «کره‌شمالی با تهدید کردن دنیا با آزمایش‌ها، بیشتر منزوی می‌شود، اقتصاد این کشور بیشتر تضعیف می‌شود و مردم آن دچار محرومیت خواهند شد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «ایالات متحده تمامی اقدامات لازم را برای حفاظت از کشور و متحدان آمریکا در منطقه انجام می‌دهد.»

کره‌شمالی، روز گذشته یک موشک بالیستیک آزمایش کرد که گفته می‌شود از نوع قاره‌پیما بوده است. این چهاردهمین آزمایش موشکی کره‌شمالی در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ است.

تنها چند ساعت بعد از آزمایش موشکی کره‌شمالی،‌ ارتش‌های آمریکا و کره جنوبی یک آزمایش موشکی با استفاده از موشک‌های بالستیکی برگزار کردند. هنوز مشخص نیست این آزمایش موشکی در واکنش به اقدام روز جمعه کره‌شمالی است یا از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز