خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه آمریکا:

روسیه و چین «مسؤول ویژه» بحران کره‌شمالی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۸۰۶

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به آزمایش موشکی جدید کره‌شمالی، اظهار داشت روسیه و چین با حمایت اقتصادی از برنامه‌های هسته‌ای پیونگ‌یانگ، «مسئول ویژه» در بحران منطقه‌ای و جهانی هستند.

به گزارش ایلنا، در واکنش به آزمایش موشکی روز جمعه کره‌شمالی، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت، روسیه و چین «مسئولیت ویژه‌ای» در تشدید خطر کره‌شمالی بر منطقه‌ و جهان دارند.

 تیلرسون، امروز -شنبه- در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به این‌که روسیه و چین حامیان اقتصادی برنامه هسته‌ای بالستیک کره‌شمالی هستند، از این‌رو آنها مسؤولیت ویژه در تشدید بحران علیه امنیت منطقه‌ای و جهانی را بر عهده دارند.»

 وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد، اقدام کره‌شمالی به شلیک موشک بالستیک «نقض آشکار قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل است.»

مقام‌های آمریکا و ژاپن، جمعه از آزمایش یک موشک جدید توسط کره شمالی خبر دادند.  این موشک پس از ۴۵ دقیقه پرواز در آب‌های میان شبه‌جزیره کره و ژاپن فرود آمد.

به گفته مقام‌های کره جنوبی، موشک جدید کره‌شمالی اندکی پیش از نیمه‌شب جمعه پرتاب شد. «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی نیز شورای امنیت ملی این کشور را به تشکیل جلسه فراخوانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز