خبرگزاری کار ایران

نمایندگان اردنی خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی شدند

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۸۹۳

نمایندگان پارلمان اردن خواستار اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارت‌خانه این رژیم در اردن شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه اردنی «الغد»، ۵۶ نفر از نمایندگان پارلمان اردن از دولت این کشور درخواست کرده‌اند ضمن اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از اردن، سفارت اسرائیل در این کشور را نیز تعطیل کنند. 

این نمایندگان با امضای طوماری ضمن درخواست از دولت اردن برای تعطیلی سفارت اسرائیل خواستار بازگشت سفیر اردن از تل‌آویو شده‌اند. 

این درخواست در پی حادثه تیراندازی در سفارت اسرائیل در امان پایتخت اردن و کشته شدن دو شهروند اردنی توسط ماموران اسرائیلی حاضر در سفارت صورت گرفته است. 

این دو شهروند اردنی به عنوان نجار و برای انجام برخی تعمیرات وارد سفارت شده‌ بودند که توسط نیروهای امنیتی سفارت اسرائیل مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شدند. 

پس از این حادثه تمامی کارکنان سفارت اسرائیل به اراضی اشغالی بازگشتند. دولت اردن بازگشت سفیر و دیپلمات‌های اسرائیلی به اردن را مشروط به محاکمه قاتل این دو شهروند اردنی در محاکم قضائی این کشور کرده است. 

روز گذشته –جمعه- نیز هزاران نفر از مردم اردن با برگزاری راهپیمایی اعتراض‌آمیز نسبت به برخورد نظامیان رژیم صهیونیستی با نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی که به شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۲۵۰ فلسطینی دیگر منجر شد، خواستار تعطیلی سفارت اسرائیل در امان شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز