خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری آمریکا:

چین هیچ کاری برای ما انجام نداده است

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۲۱۰

رئیس‌جمهوری آمریکا ضمن ابراز ناامیدی از دولت چین، می‌گوید پکن برای آن‌که جلوی فعالیت‌های نظامی کره‌شمالی را بگیرد «هیچ‌کاری» برای واشنگتن انجام نداده‌است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا یک روز پس از تازه‌ترین آزمایش موشک قاره‌پیما از سوی کره‌شمالی، در پست‌هایی توئیتری از دولت چین انتقاد کرده‌ است.

 

ترامپ در حساب کاربری خود در توئیتر نه فقط از دولت پکن، در مورد کره‌شمالی، بلکه از دولت‌های پیشین آمریکا نیز، به‌خاطر راه‌ و روش تجارت با چین انتقاد کرده‌است.

او نوشته «من از چین بسیار ناامید شده‌ام»؛ سپس دولت‌های پیشین آمریکا را به نابخردی متهم کرده و گفته به پکن اجازه داده‌اند سالیانه میلیاردها دلار به‌‌دست آورد، بدون آن‌که «هیچ‌کاری به جز حرف زدن» در ارتباط با کره شمالی انجام دهد.

ترامپ گفت: «بیش از این اجازه نخواهیم داد که این وضع ادامه پیدا کند. چین به راحتی می‌تواند این مشکل را حل کند.»

چین که خود از اعضای دائمی شورای امنیت است، از اقدامات نظامی کره‌شمالی انتقاد می‌کند و روز گذشته نیز پرتاب آزمایشی موشک تازه را محکوم کرد. پکن در عین حال از «درخواست‌های مکرر» آمریکا برای اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی، انتقاد کرده و از واشنگتن خواسته تا به آنچه «فرضیه مسئولیت چین درقبال کره‌شمالی» توصیف کرده، خاتمه دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز