خبرگزاری کار ایران

الجبیر: درخواست قطر برای سیاسی کردن حج اعلام جنگ به عربستان است

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۵۹۴

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره به نامه امروز قطر به سازمان ملل و شکایت از عربستان در رابطه با مساله حج اعلام کرد درخواست قطر برای بین‌المللی کردن حج اعلام جنگ به عربستان است.

به گزارش ایلنا به نقل از العربیه، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی پس از نشست با وزرای خارجه امارات متحده عربی، مصر و بحرین در منامه در یک نشست خبری با اشاره به نامه یکی از نهادهای حقوق بشری قطر به سازمان ملل که طی آن از عربستان به دلیل سیاسی کردن فریضه حج شکایت کرده و خواستار بین‌المللی کردن این فریضه شده بود اعلام کرد این خواسته قطر اعلام جنگ به عربستان سعودی است. 

الجبیر تصریح کرد عربستان مخالف سیاسی کردن موضوع حج از سوی قطر است. اقدامات ضد قطر به این دلیل اتخاذ شد که بندهای توافق ریاض را اجرا نکرد و به سیاست‌های خصمانه خود ضد کشورهای منطقه ادامه می‌دهد. 

وی افزود: عربستان برای تسهیل سفر حج برای حجاج تلاش بسیار زیادی کرده است و از تمامی حجاج از هر نقطه از جمله قطر استقبال می‌کند. 

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد اصولی که ریاض خواستار آن است‌‌ همان خواسته‌هایی است که به دوحه اعلام شده و کشورهای عربی در نشست ریاض بر روی آن توافق کرده‌اند. 

وی همچنین در اظهاراتی ضد ایرانی با اشاره به بحران امنیتی در سوریه اعلام کرد کشوری نیست که با ایران همکاری کرده و خیر نصیبش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز