خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۷۰۹

۱۵ کشته در تظاهرات ونزوئلا در روز انتخابات، ادعای نماینده آمریکا در خصوص نشست شورای امنیت درباره کره‌شمالی، تظاهرات ضد اسرائیلی در استانبول، تاکید رئیس‌جمهوری روسیه بر اخراج تعداد زیادی از دیپلمات‌های آمریکایی از این کشور، حمله به خانه معاون رئیس‌جمهوری کنیا و‌ ۳۹ کشته در درگیری میان الشباب و صلح‌بانان اتحادیه آفریقا از مهم‌ترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، منابع خبری اعلام کردند در تظاهرات مخالفان دولت در روز برگزاری انتخابات مجلس موسسان ونزوئلا دست کم ۱۵ کشته شدند. همچنین میزان مشارکت مردم در انتخابات روز گذشته ونزوئلا ۴۱ وپنج دهم درصد اعلام شده است. 

-«نیکی هیلی» نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد که برگزاری نشست اضطراری علیه کره شمالی پیامد قابل توجهی در بر ندارد.

-هزاران نفر از مردم استانبول در اعتراض به اقدام‌های نیروهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان دست به تظاهرات زده و اقدام‌های این رژیم را محکوم کردند. 

-«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با تاکید بر این امر که روابط مسکو و واشنگتن به زودی بهبود نخواهد یافت، افزود که ۷۵۵ دیپلمات آمریکایی باید روسیه را ترک کنند. 

-چند فرد مسلح با حمله به منزل «ویلیام روتو» معاون رئیس‌جمهوری کنیا، منزل وی را به مدت ۲۰ ساعت به تصرف خود درآوردند که نهایتا به کشته شدن دو نفر از جمله یک افسر پلیس در این حادثه منجر شد. معاون رئیس جمهوری کنیا و خانواده‌اش در زمان حمله در منزل خود حضور نداشتند. 

-در جریان درگیری میان نیروهای صلح‌بان اتحادیه آفریقا و عناصر گروه تروریستی الشباب در سومالی، «عبدالعزیز ابومصعب» سخنگوی عملیات نظامی این گروه تروریستی اعلام کرد دست کم ۳۹ سرباز صلح‌بان کشته شده‌اند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز