خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه کویت:

به میانجی‌گری برای حل بحران قطر ادامه می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۷۶۸

معاون وزیر خارجه کویت اعلام کرد که کشورش به میانجی‌گری خود برای حل بحران قطر و ایجاد اتحاد در شورای همکاری خلیج‌فارس ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، «خالد الجارالله» معاون وزیر خارجه کویت، روز گذشته -یکشنبه- اعلام کرد که کشورش به میانجی‌گری میان عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر از یک‌سو و قطر از سوی دیگر برای حل بحران شورای همکاری خلیج‌فارس ادامه می‌دهد.

الجارالله گفت که همگان به میانجی‌گری کویت برای حل بحران قطر چشم امید بسته‌اند به‌ویژه این‌که این تلاش‌ها از سوی «شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت صورت می‌گیرد.

وی متذکر شد که «تلاش‌های امیر کویت از حمایت و پشتیبانی کشورهای عربی و بین‌المللی برخوردار شده است».

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و بحرین، که از حدود دو ماه پیش روابط خود را با قطر قطع کرده اند، روز گذشته گفتند در موارد اضطراری به هواپیماهای قطری اجازه استفاده از مسیرهای هوایی را خواهند داد.

در واکنش، دوحه با رد این سخنان، آن را «انتشار اخبار نادرست» در آستانه نشست سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی( ایکائو) دانست.

ایکائو، به درخواست قطر، امروز نشستی را درباره به خطر افتادن حریم هوایی این کشور در پی تحریم‌های چهارکشور عرب، برگزار می کند.

از سوی دیگر،‌ این چهار کشور عربی اعلام کرده‌اند اگر قطر خواسته‌هایشان را بپذیرد، آنها نیز آماده گفت‌وگو با این کشورخواهند بود.

قطر پیش‌تر شرط‌های مطرح شده این چهار کشور را غیرقابل قبول خوانده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز