خبرگزاری کار ایران

مقام‌های چین:

ارتباطی میان روابط تجاری با آمریکا و مساله کره‌شمالی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۹۹۹

یک مقام ارشد اداره بازرگانی چین اعلام کرد که باید بین مساله روابط تجاری با ایالات متحده آمریکا و تهدیدهای امنیتی کره شمالی تمییز قائل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «کیان کمینگ» معاون وزیر بازرگانی چین اعلام کرد که هیچ ارتباطی میان روابط تجاری چین با آمریکا و مساله تهدیدهای امنیتی کره‌شمالی وجود ندارد. 

این سخنان در شرایطی مطرح می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بود که چین در شرایطی که منفعت زیادی از تجارت با آمریکا می‌برد، هیچ اقدام موثری برای مقابله با کره‌شمالی انجام نمی‌دهد.

معاون وزیر بازرگانی چین در یک کنفرانس خبری تاکید کرد که مبحث تجارت میان چین و آمریکا و همچنین تهدیدهای امنیتی میان کره‌شمالی دو موضوع کاملا مجزا هستند و هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. 

وی همچنین ضمن رد موضع ترامپ مبنی بر این که چین از سیاست‌های لیبرالی آمریکا سوءاستفاده می‌کند، افزود که روابط تجاری پکن و واشنگتن دارای مزایای مشترک زیادی است.

کمینگ همچنین خاطرنشان کرد که چین در نیمه اول سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد تجاری خود را افزایش داده است که بر همین اساس میزان واردات بین ماه‌های ژانویه تا ژوئن ۱۹ و شش دهم درصد و صادرات نیز ۲۵ و هفت دهم درصد افزایش پیدا کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز