خبرگزاری کار ایران

مقام‌ها کوبا:

جامعه جهانی به دنبال خاموش کردن اراده مردم ونزوئلا است

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۴۱۹

کوبا با اشاره به برگزار شدن انتخابات مجلس موسسان در ونزوئلا اعلام کرد هاوانا توطئه بین‌المللی برای خاموش کردن اراده مردم ونزوئلا را محکوم می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت کوبا روز گذشته –دوشنبه- ضمن انتشار بیانیه‌ای با ابراز خرسندی از برگزاری انتخابات مجلس موسسان قانون اساسی در ونزوئلا خاطر نشان کرد: توطئه بین‌المللی به رهبری آمریکا برای خاموش کردن اراده مردم ونزوئلا را محکوم می‌کند. 

ایالات متحده آمریکا انتخابات مجلس موسسان ونزوئلا را غیرقانونی می‌داند و از آن به عنوان مقدمه‌ای برای دیکتاتوری «نیکلاس مادورو» یاد می‌کند. از همین رو دولت ایالات متحده تحریم‌های بی‌سابقه‌ای را علیه ونزوئلا وضع کرده است. 

دولت‌های اسپانیا، کانادا، آرژانتین و پرو نیز برگزاری انتخابات مجلس موسسان در ونزوئلا را محکوم کردند. 

در بیانیه دولت کوبا تصریح شده است: ما به خوبی این سیاست‌های مداخله‌جویانه را می‌شناسیم و هاوانا اقدام‌های بین‌المللی به رهبری دولت آمریکا برای خاموش کردن اراده مردم ونزوئلا را محکوم می‌کند. 

در این بیانیه تاکید شده است که تنها مردم ونزوئلا حق دارند در خصوص راه‌حل مشکلات خود و همچنین حفظ همبستگی با دولت این کشور تصمیم بگیرند. 

ایالات متحده آمریکا پس از انقلاب سال ۱۹۵۹ میلادی در کوبا تحریم‌های شدیدی را علیه این کشور وضع کرد که باعث وارد آمدن بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ضرر به اقتصاد این کشور شد. 

انتخابات مجلس موسسان ونزوئلا روز یک‌شنبه در شرایطی برگزار شد که مخالفان دولت آن را تحریم کرده و از آن به عنوان حربه مادورو در راستای اصلاحات قانون اساسی برای دیکتاتوری و افزایش قدرت یاد می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز