خبرگزاری کار ایران

دفتر مقتدی صدر اعلام کرد:

افتتاح کنسولگری عربستان در نجف موضوع گفت‌وگوی صدر و بن‌سلمان

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۸۱۸

دفتر رهبر جریان صدر اعلام کرد در ملاقات رهبر این جریان با ولیعهد عربستان سعودی بر سر افتتاح کنسولگری عربستان سعودی در نجف اشرف بحث و تبادل نظر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، دفتر جریان صدر عراق اعلام کرد «مقتدی صدر» در سفر خود به عربستان سعودی و دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی بر سر افتتاح کنسولگری عربستان سعودی در نجف مذاکره کرده‌اند. 

دفتر صدر اعلام کرد این مذاکرات در ضمن گفت‌وگو در خصوص همزیستی مسالمت‌آمیز میان عراق و عربستان و منافع مشترک دو جانبه صورت گرفته است. 

از دیگر اهداف افتتاح کنسولگری‌ عربستان سعودی در نجف، به تسهیل در ارتباطات و باز کردن خط هوایی و گذرگاه مرزی هوایی برای بهبود وضعیت تبادلات تجاری و رفت‌و آمد مسافران اشاره شده است. 

دفتر مقتدی صدر اعلام کرد رهبر این جریان و ولیعهد عربستان سعودی در خصوص مسائل مختلف مربوط به عراق از جمله سرمایه‌گذاری در این کشور و بازسازی مناطق آزادشده از اشغال گروه تروریستی داعش گفت‌وگو کرده‌اند. 

بن سلمان در سفر مقتدی صدر به عراق برای کمک به آوارگان عراقی مبلغی بالغ بر ۱۰ میلیون دلار اختصاص داده است. 

ولیعهد عربستان همچنین ابراز تمایل کرده است تا با تعیین سفیر جدید بغداد در ریاض روابط دو کشور بهبود پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز