خبرگزاری کار ایران

اردوغان: جریان گولن و پ.ک.ک برای اهداف تروریستی پایه‌گذاری شدند

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۸۲۷

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به منشاء تاسیس جنبش گولن و پ.ک.ک هر دو جریان را مجری سناریوهای تروریستی دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم اختتامیه برنامه اردوی تابستانی دانش آموزان مناطق جنوب و جنوب شرق سازمان امور دینی کشور در مرکز فرهنگی هنری زیتون بورنوی استانبول گفت: گروه پ.ک.ک را با هر هدفی که وارد صحنه کرده‌اند فتو نیز برای همان هدف مورد استفاده قرار گرفته است.

ادامه سخنان اردوغان در این مراسم بدین شرح است:

- در میادین مختلف برخی از ناامیدی نسبت به نسل جدید سخن می گویند. من بالعکس به نسل جدید یعنی شما امیدوارم. از رحمت خداوند مایوس نخواهیم شد. معتقدم نسلی آمده که تاریخ، فرهنگ و تمدن خود را می داند و خود را در هر زمینه ای آموزش داده اند، این نسل را مقابل خود می بینم.

-ان شاءالله شما مردم و کشورمان را از وضعیت کنونی به مراتب پیشرفته تری ارتقا خواهید داد. ما اهداف سال های ۲۰۵۳ و ۲۰۷۱ را به شما امانت دادیم.

- گروه تروریستی پ.ک.ک ۳۵ سال است که در زندگی همه مردم ترکیه به طور ویژه مردم مناطق جنوب و جنوب شرق زخم های عمیقی بر جای گذاشته است. مقابل خانه های مردم خندق حفر شد. از برادران ما در آن منطقه خواستند خندق ها حفر کنند. آنها دروغ می گویند که نماینده کردها هستند.

- گروه تروریستی و تجزیه طلب پ.ک.ک نمی تواند برای آینده کودکان و فرزندان تصمیم بگیرد. یاسین ۱۵ ساله اهل دیاربکر که در حال توزیع گوشت قربانی بود را شهید کردند. اینان ضعیف هستند، برای انسان‌ها احترام قائل نیستند و آبرو، شفقت و احساسات ندارند.

-این گروه تروریستی زندگی ما را می دزد، آن را تباه کرده و به فرزندان مان بدی می کند. علت اینکه در اقدامات خود مدارس، خوابگاه ها و معلمان را هدف می گیرند نیز همین است.

-اوضاع سوریه را می‌بینید، عراق را هم همین طور. فراموش نکنید که با ما هم می خواهند همان کار را بکنند. تلاش ما این است که به آنها فرصت ندهیم. اگر برخی اوقات نتایجی هم گرفته باشند در نهایت مردم ما همیشه موفق شده این بازی ها خنثی کنند.

-گروه پ.ک.ک با هر هدفی که وارد صحنه کرده اند فتو نیز برای همان هدف مورد استفاده قرار گرفته است. بله، با استفاده از گروهی که نامش داعش است. دشمنی با اسلام و ریختن خون مسلمانان به هیچ نحو دیگری امکان پذیر نبود.

- پرورش نسلی که ذهنش از علم و قلبش مملو از ایمان باشد همیشه کابوس برخی بوده است. دلیل حساسیت به مدارس دینی نیز همین است، زیرا می دانستند نسلی که از مدارس دینی بیرون می آید متفاوت خواهد بود. صرفا به این دلیل چند بار سیستم آموزشی را تغییر دادند.

-منظور من از این سخن نادیده گرفتن مدارس دیگر نیست، بلکه ما به فارغ التحصیلان آنها نیز شدیدا احتیاج و برنامه ویژه ای برای آنها نیز داریم. گروه فتو از این ضعف استفاده و در کشورمان ریشه دواند و بلای مردم شد.

-این هشدارها به دفعات در میدان ها داده و در دیدارهای خصوصی نیز مطرح شد. سازمان امور دینی در این خصوص بسیار بسیار ضعیف عمل کرده است. به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور در این زمینه بسیار عقب مانده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز