خبرگزاری کار ایران

آمریکا آماده «جنگ پیشگیرانه» علیه کره‌شمالی است

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۹۳۷

مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد، آمریکا همه گزینه‌ها در برابر کره‌شمالی را مدنظر دارد که یکی از آنها «جنگ پیشگیرانه» است.

به گزارش ایلنا، ژنرال «هربرت ریموند مک‌مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، شنبه در مصاحبه با شبکه «ام‌ای‌ان‌بی‌سی»، گفت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به‌طور دقیق در جریان راهبرد واشنگتن در مورد کره‌شمالی قرار دارد.

ژنرال مک‌مستر با بیان اینکه از نگاه دونالد ترامپ تهدید اتمی آمریکا «غیرقابل تحمل» است، گفت: «ما باید همه گزینه‌ها را آماده کنیم که یکی از آنها گزینه نظامی است.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در عین حال اذعان کرد که هرگونه حمله به کره‌‌شمالی، می‌تواند به «جنگی بسیار پرهزینه» تبدیل شود که بیشترین خسارت آن متوجه مردم کره‌جنوبی خواهد بود.

این در حالی است که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، شنبه در واکنش به آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی، دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه پیونگ‌یانگ وضع کردند.

تحریم‌های جدید صادرات کره‌شمالی و سرمایه‌گذاری در این کشور را نشانه رفته است.

این تحریم‌ها در واکنش به دو آزمایش موشکی کره‌شمالی طی ماه ژوئیه گذشته وضع شد که در جریان آنها پیونگ‌یانگ دو موشک قاره‌پیما پرتاب کرد؛ موشک‌هایی که کره‌شمالی می‌گوید با آزمایش موفق آنها، این کشور اکنون می‌تواند همه نقاط در خاک آمریکا را نشانه گیرد.

با وجود این، کارشناسان امور نظامی در دقت نشانه‌گیری این موشک‌ها ابراز تردید کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز