خبرگزاری کار ایران

سخنگوی بسیج مردمی عراق:

درخواست برای انحلال حشد الشعبی قانونی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۲۲۱

سخنگوی بسیج مردمی عراق اعلام کرد که درخواست‌هایی که اخیرا برای منحل کردن حشد‌الشعبی مطرح شده است، وجهه قانونی ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «احمد الاسدی» سخنگوی رسمی بسیج مردمی عراق اعلام کرد تمامی درخواست‌هایی که برای انحلال این بسیج مردمی مطرح می‌شود هیچ‌گونه مبنای قانونی ندارد. 

این موضع ‌گیری سخنگوی بسیج مردمی عراق پس از آن مطرح می‌شود که «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق پس از بازگشت از عربستان و در تظاهراتی که روز جمعه به راه‌ انداخته بود از دولت خواست تا بسیج مردمی عراق را منحل کرده و آن را در نیروهای نظامی دیگر ادغام کند. 

الاسدی ادامه داد: «حیدر العبادی» به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح عراق موضع دولت این کشور را به شکل واضح در خصوص بسیج مردمی عراق اعلام کرده است و بنابر صحبت‌های وی حشد‌الشعبی یکی از اجزای اساسی سیستم امنیتی عراق بوده و منحل نخواهد شد. 

العبادی روز گذشته در واکنش به سخنان مقتدی صدر اعلام کرده بود حشدالشعبی برخاسته از فتوای مرجعیت در عراق بوده و نهادی است که به شکل مستقیم زیر نظر دولت اداره می‌شود. 

وی تاکید کرده بود سرنوشت حشد‌الشعبی کاملا مشخص است و آینده بسیج مردمی عراق همچون وضعیت فعلی آن است و برای همیشه باقی خواهد ماند خصوصا اینکه قانون وجود آن نیز در پارلمان به تصویب رسیده است. 

الاسدی در رابطه با مشارکت نیروهای بسیج مردمی عراق برای آزادساز ی تلعفر از اشغال گروه تروریستی داعش تصریح کرد همانگونه که حیدر العبادی اعلام کرده است نیروهای حشد‌الشعبی در این عملیات شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز