خبرگزاری کار ایران

تکرار مواضع وزارت خارجه عربستان درباره اسد

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۳۹۷

وزارت خارجه عربستان تاکید کرد مواضع این کشور درباره رئیس‌جمهوری سوریه تغییری نکرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، یک مقام مسئول در وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که رویکرد ریاض در خصوص بحران سوریه ثابت بوده و هیچ تغییری نکرده است. 

این مقام مسئول تاکید کرد که بی‌توجهی در انتشار سخنان وزیر خارجه عربستان باعث شده است تا برداشت نادرستی از سخنان وی به وجود آید. 

این مقام مسئول تاکید کرد که موضع عربستان سعودی در رابطه با سوریه‌‌ همان موضعی است که در دور نخست مذاکرات ژنو و همچنین امور مطرح شده در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت بوده و تغییری نکرده است. 

این قطعنامه بر تشکیل شورای انتقالی دولت برای اداره امور، تنظیم قانون اساسی جدید برای سوریه و آماده‌سازی فضا برای انتخابات جدید در این کشور بدون حضور بشار اسد تاکید می‌کند. 

پیش از این «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی به هیات عالی مذاکرات گفته بود که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت باقی می‌ماند. 

طبق اعلام این منبع، الجبیر به معارضان سوری گفته بود که هیات عالی مذاکرات باید دیدگاهی جدید ارائه دهد وگرنه، کشور‌ها به دنبال راه‌حلی برای سوریه بدون معارضان خواهند بود. 

عادل الجبیر اخیرا با «ریاض حجاب» هماهنگ‌کننده هیات عالی معارضان سوری در مذاکرات ژنو دیدار کرده بود که توافق بر سر برگزاری نشست جدید معارضان در ریاض، از خروجی آن دیدار بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز