خبرگزاری کار ایران

آمریکا مواضع الحشد العشبی را در نوار مرزی با سوریه بمباران کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۸۸۴

«گردان‌های سیدالشهدا» وابسته به تشکلات الحشد الشعبی در عراق اعلام کرد که ارتش آمریکا مواضع نیروهای آن را در مرزهای مشترک با سوریه گلوله‌باران کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، گردان‌های سیدالشهدا، دوشنبه‌شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش آمریکا مواضع آن را در نوار مرزی با سوریه بمباران کرده و در جریان آن، شماری از مبارزان این گردان‌ها شهید و مجروح شدند.

‌گردان‌های سیدالشهدا یادآور شدند: «بعد از آن‌که نیروهای آمریکایی اعلام کردند که مرز عراق با سوریه خط قرمز است و نباید نیروهای الحشد الشعبی یا دیگران به آن نزدیک شوند، نیروهای جنایتکار آمریکایی صبح روز دوشنبه مواضع مبارزان گردان‌های سیدالشهدا را در این خط مرزی بمباران کردند.»

گردان‌های سیدالشهدا افزود: «به دنبال این حمله، که در آن از مهمات هوشمند استفاده شد، شمار زیادی شهید و مجروح شدند. نیروهای آمریکایی صبح دوشنبه در بیانیه‌ای مدعی شدند که با توپخانه‌های هوشمند مواضع داعش را در مرز عراق و سوریه بمباران کردند در حالی‌که ما می‌دانیم فرزندان الحشد الشعبی و فرزندان مرجعیت را هدف قرار می‌دهند.»

 این گردان‌ها ارتش آمریکا را مسئول این حمله اعلام و تأکید کردند که در مقابل این اقدام ساکت نخواهد نشست.

در این بیانیه همچنین از گروه‌های ذی‌ربط و دولت عراق خواسته شده است درباره این حمله آمریکا تحقیقات و بررسی‌های لازم را صورت دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز