خبرگزاری کار ایران

در دیدار با هیات پارلمانی تونسی؛

اسد: مداخله‌های خارجی تغییر هویت و تقسیم سوریه را هدف قرار داده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۰۸۹۸

رئیس‌جمهوری سوریه یادآور شد که مداخله‌های خارجی در این کشور با هدف تغییر هویت‌ و تقسیم ما به طوایف و گروه‌های کوچک‌تر صورت می گیرد و این روند ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، دوشنبه با هیاتی پارلمانی متشکل از احزاب تونسی، در دمشق دیدار کرد.

بر این اساس، بشار اسد در این دیدار اعلام کرد، سفرهایی که هیات‌های تونسی به سوریه در سطوح مختلف مردمی و پارلمانی صورت می‌دهند یک پویایی و تحرک داخل جامعه تونس را نشان می‌دهد.

بشار اسد این سفرها را «مهم» ارزیابی کرد که با هدف مذاکره و اطلاع از واقعیت اوضاع انجام می‌شود.

رئیس‌جمهوری سوریه گفت: «هوشیاری مردمی نسبت به واقعیت این هدف قرار دادن‌ها بیشتر شده و نقش پارلمان‌های عربی به منظور تبادل کارشناسی‌ها و ایجاد فضای مذاکرات تنها برای اوضاع کنونی نیست بلکه درباره آینده نیز مهم است؛ زیرا مداخله‌های خارجی با هدف تغییر هویت‌ و تقسیم ما به طوایف و گروه‌های کوچک‌تر ادامه خواهد داشت.»

خبرگزاری «تونس افریقا» گزارش داد که سفر هیات تونسی «رسمی و در چاچورب ماموریت دولتی» نبوده است.

«الصبحی بن فرج» از اعضای این هیات گفت که دیدار با بشار اسد «نتیجه‌بخش و دوستانه بود و سطح دیرینه بودن روابط روابط بین دو ملت تونس و سوریه را منعکس کرد».

وی تأکید کرد که قطع روابط دیپلماتیک بین سوریه و تونس در روابط بین دو ملت برادر تاثیر نگذاشته است.

این دومین سفر هیات تونسی به سوریه طی یک سال اخیر است. ماه مارس گذشته نیز شماری از نمایندگان تونسی به سوریه سفر و با بشار اسد دیدار کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز