خبرگزاری کار ایران

مذاکره ترکیه با ایران و روسیه بر سر ادلب

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۱۴۷

رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد سازمان اطلاعات این کشور بر سر سرنوشت ادلب سوریه با طرف‌های ایرانی و روسی مذاکره خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه حریت، «رجب طیب‌اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد سازمان اطلاعات ترکیه (میت) با طرف‌های ایرانی و روسی برای مشخص شدن سرنوشت شهر ادلب که کانون تجمع گروه‌های تروریستی است مذاکره خواهد کرد. 

وی امروز –جمعه- با حضور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار امیدواری کرد در مذاکرات آتی آستانه سریع‌تر وضعیت ادلب مشخص شود و به توافقی جامع در خصوص این شهر دست پیدا کنیم. 

وی با اشاره به مرز مشترک ترکیه با استان ادلب سوریه اعلام کرد گذرگاه مرزی «جیلوگزو» برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و نه برای انتقال سلاح باز خواهد بود. 

امروز همچنین «بینالی ییلدریم» نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرده بود کشورش تدابیر امنیتی ویژه‌ای در مرز خود با استان ادلب سوریه اتخاذ می‌کند. 

وی تاکید کرد این اقدام برای مبارزه با عناصر وابسته به گروه تروریستی القاعده انجام می‌شود. 

 «بولنت تفنکچی» وزیر گمرک ترکیه نیز روز گذشته با اعلام خبر محدود شدن تردد کالا از گذرگاه مرزی باب الهوی در مرز ترکیه و سوریه اعلام کرد فقط کالاهای ضروری و کمک‌های بشردوستانه ارسال خواهد شد. 

ترکیه ۱۵۰ کیلومتر مرز مشترک با استان ادلب سوریه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز