خبرگزاری کار ایران

معاون ترامپ:

همچنان راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران ونزوئلا وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۲۵۹

معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که به آمریکای لاتین سفر کرده است، ابراز عقیده کرد همچنان راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای بحران ونزوئلا وجود دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، که در اوج تنش‌ها در ونزوئلا به آمریکای لاتین سفر کرد، می‌گوید که ونزوئلا در مسیر دیکتاتوری حرکت می‌کند با این حال، حل و فصل مسالمت‌‌آمیز بحران سیاسی در این کشور همچنان ممکن است.

سفر مایک پنس به کشورهایی در مرکز و جنوب قاره آمریکا، با دیدار از کلمبیا، همسایه ونزوئلا آغاز شده‌ است. مایک پنس در جریان دیدار با «خوان مانوئل سانتوس» رئیس‌جمهوری کلمبیا، اظهار داشت که ایالات متحده ظهور دیکتاتور در منطقه را نمی‌پذیرد و ممکن است تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا وضع کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، جمعه گفته بود که گزینه نظامی برای حل بحران ونزوئلا روی میز است. او گفت: «ما گزینه‌های زیادی برای حل این مشکل داریم، از جمله آغاز عملیات نظامی.»

آمریکا در کنار دیگر کشورهای قاره آمریکا از انتخابات مجلس موسسان و وقایع اخیر در ونزوئلا انتقاد کرده‌است. این انتخابات که از سوی مخالفان «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا، تحریم شده بود، با هدف بازبینی قانون اساسی شکل گرفت. مخالفان می‌گویند این کار بخشی از اقدام‌های دولت برای سوق دادن کشور به‌سوی دیکتاتوری‌ است، ولی مادورو تاکید می‌کند که چنین رویکردی «تنها راه ایجاد صلح و آرامش» در کشور است. با این وجود تنش‌ها و خشونت‌ها در این کشور همچنان ادامه دارد و بیش از ۱۲۰ نفر تا کنون جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز