خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی:

هیچ اقدام نظامی بدون هماهنگی با سئول صورت نمی‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۸۵۰

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی تاکید کرد که هیچ‌گونه اقدام نظامی در شبه جزیره کره بدون هماهنگی و جلب رضایت سئول صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز –سه شنبه- اعلام کرد که هیچ اقدام نظامی علیه شبه جزیره کره بدون رضایت و هماهنگی با سئول انجام نخواهد شد.

وی تصریح کرد که دولت کره‌جنوبی به هرصورت از روی دادن جنگ در شبه جزیره کره جلوگیری خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی با حضور در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد که اقدام نظامی در شبه‌جزیره کره فقط با تصمیم‌گیری در کره‌جنوبی انجام می شود و بدون هماهنگی و رضایت این کشور هیچ‌ اقدام نظامی در این شبه جزیره صورت نخواهد گرفت.

مون جائه این که در هفتاد و دومین سالگرد استقلال از ژاپن سخن می‌گفت، تصریح کرد که دولت کره‌جنوبی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از جنگ به هر معنای آن خواهد کرد.

روسای جمهوری پیش از مون جائه این، کره شمالی را محور اصل این سخنرانی قرار داده و بر سیاست مشارکت با کره‌شمالی تمرکز می‌کردند.

مون جائه این همچنین با درخواست از کره‌شمالی برای بازگشت پای میز مذاکره، تصریح کرد که تحریم‌های اعمال شده علیه پیونگ‌یانگ برای بازگرداندن کره‌شمالی به گفت‌وگوهاست.

وی در ادامه و خطاب به مقام‌های کره‌شمالی افزود که بدون همکاری بین‌المللی و همزیستی مسالمت‌آمیز، توسعه اقتصادی غیرممکن است و اگر کره‌شمالی به این مسیر ادامه دهد چیزی جز انزوای بین‌المللی در انتظارش نخواهد بود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز