خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی رزمایش مشترک واشنگتن و سئول را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۱۱۸

کره‌شمالی با هشدار نسبت به برگزاری رزمایش مشترک میان ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی این اقدام را ریختن بنزین بر آتش خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره‌شمالی امروز –یک‌شنبه- نسبت به برگزاری رزمایش نظامی مشترک میان آمریکا و کره‌جنوبی در روزهای آتی‌ هشدار داد.

کره‌شمالی این اقدام آمریکا و کره‌جنوبی را ریختن بنزین روی آتش خواند.

پیش‌تر کره شمالی طرح حمله موشکی خود به پایگاه‌های آمریکایی در گوام را به تاخیر انداخت. این طرح حمله موشکی پس از تنش‌های فراوان میان کره‌شمالی و ایالات متحده آمریکا تدارک دیده شده بود.

کره‌شمالی پس از لغو حمله موشکی به گوام اعلام کرد که این طرح پس از اولین اقدام واشنگتن علیه کره‌شمالی مجددا فعال خواهد شد.

در میان تنش‌های فراوان میان کره‌شمالی و ایالات متحده آمریکا، واشنگتن و سئول قصد دارند در روزهای آتی اقدام به برگزاری رزمایش مشترک کنند.

روزنامه «رودونگ سینمون» که از آن به عنوان روزنامه دولتی کره شمالی یاد می‌شود در سرمقاله امروز خود نوشت این رزمایش نظامی بیان واضح خصومت علیه کره‌شمالی است و هیچ‌کس تضمین نخواهد کرد که این رزمایش نظامی به جنگ واقعی تبدیل نخواهد شد.

کره شمالی این رزمایش نظامی که در آن ده‌ها هزار سرباز آمریکایی و کره‌ای شرکت خواهند داشت را تحریک آمیز قلمداد کرده و افزود که این رزمایش شبیه به اقدامی برای تجاوز است.

این روزنامه نوشت که این اقدام واشنگتن و سئول همچون ریختن بنزین بر روی آتش بوده و وضعیت را در شبه جزیره کره متشنج‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز