خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۳۳۰

طرح اتهام جدید ترکیه علیه آلمان، کشته شدن ۴۰ غیرنظامی در رقه، اطلاعات جدید درباره عامل حمله تروریستی بارسلون، ابراز نگرانی معاون سابق سیا از مواضع رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران، تظاهرات مردم هنگ‌کنگ، هشدار نخست‌وزیر ایتالیا درباره تروریسم و تهدیدات آن، آزادسازی کامل شهر حمیمه از اشغال داعش، بازگشت ۳۰۰ تروریست داعشی به مراکش، کشته شدن ۱۸ غیرنظامی در استان حسکه در حمله جنگنده‌های آمریکایی از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایلنا به نقل «بکر بوزداغ» معاون نخست‌وزیر ترکیه گفت که آلمان بهشت گروه‌های تروریستی پ.ک.ک و جریان گولن محسوب می شود و این کشور حامی این دو تشکیلات شده است.

- گروه تروریستی داعش مدعی شد که جنگنده بمب‌افکن‌های ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا در بمباران یک محله مسکونی در شهر رقه دست‌کم ۴۰ غیرنظامی را کشتند.

- پلیس اسپانیا اعلام کرد که «یونس ابویعقوب» مظنون ۲۲ ساله و مراکشی الاصل حمله پنجشنبه شب بارسلون که ۱۴ کشته و بیش از ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت، احتمالا به فرانسه گریخته باشد. 

- «دیوید کوهن» معاون سابق سازمان اطلاعات مرکزی امریکا اعلام کرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بدون هیچ شواهدی ایران را به عدم پایبندی به توافق هسته‌ای متهم می‌کند و این نگران‌کننده است.

- هزاران نفر از مردم هنگ کنگ روز یکشنبه در اعتراض به زندانی شدن سه نفر از فعالان حقوق بشری تظاهرات کردند.

- «پائولو جنتیلونی» نخست‌وزیر ایتالیا در یک نشست بین‌الملل  با ادای احترام به قربانیان بارسلون برگزار شد، هشدار داد هیچ کشوری از خطر تروریسم در امان نیست.

- ارتش و نیروهای مسلح سوریه شهرک حمیمه در شرق استان حمص را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

- ۳۰۰ تروریست داعشی مراکشی الاصل که در عراق و سوریه می جنگیدند، به کشور خود بازگشته‌اند.

- جنگنده ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا در حمله به استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه، ۱۸ غیرنظامی را کشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز