خبرگزاری کار ایران

بازدید محرمانه رهبر کره‌شمالی از منطقه مرزی

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۸۷۳

منابعی در کره‌جنوبی اعلام کردند که رهبر کره‌شمالی در اقدامی غیرمعمول، از یگان نظامی نزدیک خط مقدم، محرمانه بازدید کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، منابع دولتی در کره‌جنوبی، امروز -سه‌شنبه- اعلام کردند، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی اوایل آگوست از یگان نظامی نزدیک خط مقدم، محرمانه بازدید کرده است.

 این منابع افزودند، کیم جونگ‌اون از یگان نظامی در خط مقدمی که تنها یک کیلومتر با پست نظامی کره‌جنوبی در بخش مرکزی مرزها فاصله دارد، بازدید میدانی کرده است. ولی رسانه‌های کره‌شمالی این خبر را پوشش نداده‌اند.

این منابع تصریح کردند، چنین تحرک رهبر کره‌شمالی اقدامی معمول نیست ولی با این حال، ارتش کره‌جنوبی برای مقابله با اقدام‌های تحریک‌آمیز پیونگ‌یانگ آماده می‌شود.

کارشناسان نیز می‌گویند یگان نظامی که کیم از آن بازدید کرده است، در مناطق کوهستانی و رودخانه‌ای واقع شده است؛ امری که به ارتش کره‌شمالی این امکان را می‌دهد که دست به اقدام‌های غافل‌گیر کننده بزند.

از سوی دیگر، کره‌شمالی در واکنش به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی، وعده «انتقامی بی‌رحمانه» را داده است.

 ارتش کره‌شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که در واکنش به تمرینات نظامی ایالات متحده و کره‌جنوبی، پیونگ‌یانگ انتقامی بی‌رحمانه و تنبیهی سخت را علیه این دو کشور اجرا خواهد کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز