خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۲۷۹

اظهارات نماینده آمریکا درباره استراتژی این کشور درباره افغانستان، موضع گیری معاون وزیر خارجه روسیه در قبال تحریم‌های جدید آمریکا، آغاز دور جدید مذاکرات آستانه از اواسط ماه سپتامبر میلادی، دیدار وزیر دفاع آمریکا و نخست‌وزیر عراق، تخلیه محوطه کاخ سفید، تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های روسی و چینی، عدم اجازه به استفاده از عراق برای حمله به کشور دیگر، دیدار ولیعهد عربستان و داماد رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، بازگشت هزاران آواره سوری، تاکید ترکیه و اردن بر حمایت جهانی از آوارگان، کاهش شمار مهاجران غیرقانونی آمریکا و حمله افراد ناشناس به نیروهای امنیتی یونان از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل، راهبرد نوین ترامپ درباره افغانستان را حاصل مشورت و بررسی‌های طولانی ژنرال‌های آمریکایی خواند و گفت در این استراتژی، تعداد نیروهای لازم و مدت ماندن این نیروها در مرکز توجه و تصمیم‌گیری نبوده است.

-«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور به تحریم‌های جدید ضدروسی آمریکا پاسخ مناسب می‌دهد.

-«خیرت عبدالرحمان‌اف»  وزیر امور خارجه قزاقستان اعلام کرد که دور ششم مذاکرات سوری-سوری در آستانه پایتخت این کشور اواسط  ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

-«جمیز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در دیدار با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که روزهای داعش در این کشور به پایان رسیده، اما کار این گروه تروریستی به زودی تمام نخواهد شد.

-کشف یک بسته مشکوک در کاخ سفید باعث شد محوطه آن تخلیه شده و تدابیر امنیتی اتخاذ شود.

-وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ فرد و شرکت چینی و روسی را به دلیل آنچه مبادلات تجاری با کره‌شمالی خوانده شد، تحریم کرد.

-«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که بغداد هرگز اجازه نخواهد داد از خاک این کشور برای حمله به کشوری دیگر استفاده شود.

-«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان با «جرد کوشنر» مشاور و داماد رئیس‌جمهوری آمریکا و هیات همراه در خصوص مسائل منطقه بحث و گفت‌وگو کردند.

-هزاران آواره سوری برای گذراندن تعطیلات عید قربان از مرزهای ترکیه وارد سوریه شدند.

-«عبدالله دوم» پادشاه اردن و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه بر ضرورت حمایت‌های جهانی از پناهندگان سوری تاکید کردند.

-وزارت امنیت داخلی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که شمار مهاجران غیرقانونی که با عبور از مرز مکزیک خود را به این کشور می رساندند، کاهش یافته است.

-افراد ناشناس به نیروهای امنیتی مستقر در مرکز شهر آتن پایتخت یونان حمله کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز