خبرگزاری کار ایران

ماتیس خطاب به بارزانی: همه‌پرسی برای آمریکا غیرمنتظره بود

asdasd
کد خبر : ۵۲۷۳۴۲

وزیر دفاع آمریکا در دیدار با رئیس اقلیم کردستان عراق، تاکید کرد که همه‌پرسی برای واشنگتن غیرمنتظره بوده و مانعی بر سر راه جنگ علیه داعش است.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک‌تایمز، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، که سه‌شنبه سرزده وارد عراق شد، در دیدار با «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، خواستار تعویق موعد اجرای این همه‌پرسی شد.

جیمز ماتیس، روز گذشته همچنین با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در بغداد دیدار کرد.

طبق بیانیه ریاست اقلیم کردستان عراق، جیمز ماتیس گفته است که برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان «برای واشنگتن غیرمنتظره بوده است» و واشنگتن معتقد است چه‌بسا این روند «موانعی را در مسیر جنگ علیه گروه تروریستی داعش ایجاد کند و مشکلاتی برای اقدام مشترک میان آمریکا و کردها در جنگ علیه تروریسم به‌وجود آورد.»

ماتیس خاطرنشان کرد، مذاکرات میان اربیل و گامی سازنده است و واشنگتن از مذاکرات و گفت‌وگوهای مستمر میان طرفین حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، بارزانی همه‌پرسی را یک راه‌حل و نه مشکل خواند و خطاب به ماتیس تأکید کرد که همه‌پرسی «هیچ‌گونه مشکلی برای جنگ علیه تروریسم ایجاد نمی‌کند.»

بارزانی پیش از ورود ماتیس به عراق گفته بود: «هرگونه درخواست برای تعویق همه‌پرسی بایستی با جایگزینی همراه باشد... و این جایگزین باید قوی‌تر از مکانیزم همه‌پرسی باشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز