خبرگزاری کار ایران

گروه‌ تروریستی داعش مسئولیت حمله به مسجد «امام زمان» در کابل را برعهده گرفت

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۱۶۲

گروه‌تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی خود مسئولیت حمله به مسجدی در شمال کابل را بر عهده گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، گروه‌تروریستی داعش در شبکه‌های اجتماعی خود مسئولیت حمله به مسجدی در شمال کابل را بر عهده گرفت.

پیش از این «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی گروه طالبان، اعلام کرده بود که حمله به مسجد امام زمان در کابل، ارتباطی به این گروه ندارد.

 پلیس حوزه ۱۱ کابل تایید کرده که حمله انتحاری به مسجد «امام زمان» در منطقه «قلعه نجارها» در خیرخانه در شمال کابل رخداده است که طی آن دست‌کم ۱۶ نفر کشته شدند.

شبکه‌های اجتماعی نیز اعلام کردند که در زمان حمله نمازگزاران در حال ادای نماز ظهر بودند.

پلیس ۱۱۹ کابل نیز به بی‌بی‌سی گفته که در ابتدا یک انفجار در هنگام نماز رخداده و بعد صدای تیراندازی از محل شنیده شده ‌است.

به گفته این نهاد، به نظر می‌رسد که مهاجمان وارد مسجد شده و به نمازگزاران تیراندازی کرده‌اند.

به گفته پلیس، نیروهای کمکی فورا به محل اعزام شده‌اند.

«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته که براساس معلومات اولیه یک انفجار انتحاری در ورودی مسجد رخداده و به گفته او سه نفر از مهاجمان وارد مسجد شده‌اند.

به گفته دانش، این حمله حدود ساعت ۱:۲۰ دقیقه (به وقت محلی) انجام شده و نیروهای ویژه برای مهار حمله اکنون وارد مسجد شده‌اند.

او در همان ساعات ابتدایی حادثه در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشت که عملیات نجات مردم آغاز و شماری بیشتر از هموطنان از مسجد بیرون آورده شدند.

دانش افزوده که تااکنون دو «تروریست» توسط نیروهای ویژه پلیس کشته شده‌اند.

به گفته شاهدان شماری از زنان نیز برای شرکت در نماز جمعه در طبقه دوم این مسجد حضور یافته بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز