خبرگزاری کار ایران

تخلیه هزاران روستایی در شمال غرب میانمار

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۸۱۱

مقام‌های دولتی میانمار از تخلیه بیش از چهار هزار روستایی در شمال غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دولت میانمار اعلام کرد که بیش از چهار هزار روستایی را از مناطق شمال غربی این کشور و نزدیکی مرز بنگلادش تخلیه کرده است.

مقام‌های میانمار مدعی شدند که این اقدام در پی خشونت‌ها و درگیری‌های روی داده میان نیروهای دولتی و اقلیت مسلمان روهینگیایی صورت گرفته است.

دولت میانمار پیش‌تر مدعی شده بود در حمله مسلمانان روهینگیا به ۳۰ مقر پلیس و ارتش در شمال غرب میانمار دست‌کم ۸۰ مسلمان روهینگیا و ۱۲ نیروی دولتی کشته‌ شده‌اند.

این درگیری‌ها که از اکتبر گذشته تا کنون شدیدترین درگیری‌ میان نیروهای دولتی و مسلمانان روهینگیایی میانمار به شمار می‌رود، کماکان جریان دارد.

مقام‌های بنگلادش اعلام کردند که نیروهای میانمار به سوی هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا که اکثر آن‌ها زنان و کودکان بوده و قصد عبور از رودخانه «ناف» که دو کشور را از هم جدا می‌کند را داشتند، آتش‌ گشودند.

بر اساس برآوردها روز جمعه دو هزار نفر از مسلمانان روهینگیا به اردوگاه موقت آوارگان که در مناطق مرزی و توسط بنگلادش احداث شده‌اند، وارد شدند.

وزارت خارجه بنگلادش نیز از آواره شدن تعداد زیادی از اقلیت روهینگیا و استقرار آن‌ها در اردوگاه‌های موقت ابراز نگرانی کرده بود.

فرار بیش از ۴۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی از میانمار به بنگلادش که از اوایل دهه ۹۰ میلادی آغاز شده است، منبع تنش میان دو کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز