خبرگزاری کار ایران

شهروندان کرکوک همه‌پرسی استقلال کردستان را تحریم کردند

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۳۸۸

منابع خبری از تحریم همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق در کرکوک توسط شهروندان عرب و ترکمن این استان خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، نمایندگان شهروندان عرب و ترکمن استان کرکوک عراق شرکت در همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق را تحریم کردند.

نمایندگان عرب و ترکمن این استان تاکید کردند که استان کرکوک از استان‌های کُرد عراق به شمار نمی‌رود و از این رو در این همه‌پرسی شرکت‌ نخواهند کرد.

نمایندگان عرب و ترکمن استان کرکوک از دولت مرکزی عراق خواستند تا در مقابل فشارهای موجود در کرکوک از خود عکس‌العمل نشان‌ دهد.

«محمد تمیم» یکی از نمایندگان استان کرکوک در یک نشست خبری اعلام کرد: اعراب در مناطق مورد مناقشه در استان کرکوک، دشت نینوا، دیالی و ... به دلیل مخالفت با شرکت در همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان از عراق تحت فشار هستند و با نزدیک شدن به زمان برگزاری همه‌پرسی، فشارهای سرویس‌های امنیتی کردی نیز تشدید شده است.

وی تصریح کرد: «عرب‌های کرکوک این همه‌پرسی را تحریم می‌کنند و دولت مرکزی نیز باید اقدامی برای جلوگیری از برگزاری همه‌پرسی در کرکوک انجام دهد.»

محمد تمیم تاکید کرد که «نجم الدین کریم» استاندار کرکوک، از شورای استانداری کرکوک خواسته است در جلسه روز سه‌شنبه آینده، به طرح پیوستن این استان به همه‌پرسی استقلال رای دهد. 

وی افزود که سناریوی شرکت در همه‌پرسی اجرایی می‌شود؛ همان‌ گونه که در یکی از نشست‌ها، تصویب شد که پرچم منطقه کردستان در این استان برافراشته شود.

این نماینده عراقی اضافه کرد: «نمایندگان عرب و ترکمن این نشست را نیز مانند نشست مربوط به برافراشتن پرچم منطقه کردستان تحریم خواهند کرد و در آن حضور نمی‌یابند..»

وی اظهار داشت تا پیش از این اقدام‌ها و حملاتی که علیه ما صورت می‌گرفت را اموری شخصی قلمداد می‌کردیم ولی در حال حاضر شاهد وقوع این گونه حملات در تمامی مناطق مورد مناقشه هستیم و تمامی این اقدام‌ها از جمله ربودن زنان و کشتن آن‌ها فقط علیه اعراب ساکن این منطقه صورت می‌گیرد.

محمد تمیم هدف از این‌گونه اقدام‌ها را ایجاد ترس خواند و استاندار کرکوک را مسئول وقوع این اتفاقات دانست.

وی همچنین افزود که بسیاری از کارمندان ارشد این استان و افسران عالی‌رتبه عرب نیز ترور شده‌اند و ترورهای سریالی از سال ۲۰۰۳ تاکنون ادامه دارد.

این نماینده عرب تاکید کرد که نیروهای پیشمرگه نیز با حضور در برخی از اردوگاه‌های پناهجویان عراقی در مناطق الحویجه و داقوق و الرشاد اقدام به ربودن زنان کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز