خبرگزاری کار ایران

ایران و بحران قطر؛ محور دیدار وزیران خارجه آمریکا و آلمان

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۵۶۷

وزیران خارجه آمریکا و آلمان، امروز در واشنگتن، درباره موضوع توافق هسته‌ای ایران و بحران قطر رایزنی خواهند کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان، دوشنبه برای دیدار با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی‌اش، راهی واشنگتن شد و از جمله موضوع توافق هسته‌ای ایران در دستور کار دیدارهای او با وزیر خارجه آمریکاست.

گابریل گفته است که علاوه بر توافق هسته‌ای ایران، برنامه هسته‌ای کره‌شمالی، بحران قطر و وضعیت افغانستان هم از دیگر موضوعاتی است که در دیدار با رکس تیلرسون مطرح خواهد شد.

وزیران خارجه دو کشور همچنین در مورد تحریم‌های اخیر ایالات متحده علیه روسیه تبادل‌نظر خواهند کرد.

دیدار این دو مقام آلمانی و آمریکایی قرار است امروز- سه‌شنبه- برگزار شود، اما جزئیات بیشتری در این مورد منتشر نشده است.

به رغم برخی اختلاف نظرها میان مقام‌های ایالات متحده و آلمان، زیگمار گابریل تأکید کرده است که ایالات متحده مهم‌ترین شریک اروپاست و گرچه در حال حاضر درباره مسائل مهمی اختلاف نظر داریم، اما لازم است که به گفت‌وگو ادامه دهیم.

 آلمان یکی از منتقدان سیاست‌های تغییرات آب‌وهوایی دولت جدید آمریکا، و نیز موضع‌گیری‌های شدید این کشور در قبال کره شمالی است و در مقابل، آمریکا هم از منتقدان مازاد تجاری بزرگ آلمان و نیز برخی موضوعات دیگر است.

در مورد توافق هسته‌ای ایران، در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و مقام‌های دولتش از جمله رکس تیلرسون برجام را توافقی بد ارزیابی می‌کنند ولی آلمان که تبادلات تجاری‌اش با ایران، بعد از اجرایی شدن توافق هسته‌ای افزایش داشته، اخیراً از زبان سفیر خود در تهران گفته است که بر اجرای «بی‌چون و چرای برجام» پافشاری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز