خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۲۹۶۲۹

تیراندازی در کتابخانه‌ای در آمریکا، تاکید مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر بین‌المللی بودن برجام، تاکید رئیس دفتر سیاسی حماس بر روابط خوب با تهران، سخنان نماینده سازمان ملل در امور لیبی، ابراز امیدواری رئیس‌جمهوری آمریکا برای بهبود روابط با روسیه، حمایت دبیر کل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی، سخنان وزیر خارجه مصر درباره سوریه و خروج کامل عناصر داعش از القلمون از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، تیراندازی در یک کتابخانه عمومی در شهر «کلوویس» در ایالت نیومکزیکوی آمریکا دست‌کم دو نفر کشته و چهار نفر زخمی برجای گذاشت.

- «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بارها تکرار کرده‌ام که برجام توافقی بین‌المللی است و این احساس را دارم که در ماه‌های آینده باید بارها این موضوع را تکرار کنیم زیرا این موضوع امنیت بین‌المللی است.

- «یحیی السنوار» رهبر دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در غزه اعلام کرد که روابط ما با تهران عالی است.

- «غسان سلامه» نماینده سازمان ملل در امور لیبی تصریح کرد که مردم این کشور با مشکلات اقتصادی، سیاسی و امنیتی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند و این مشکلات باعث سرخوردگی آنها شده است.

- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا نسبت به بهبود روابط با روسیه ابراز امیدواری کرد و افزود که روسیه یک کشور مهم است و بهبود روابط دو کشور می‌تواند جهان بهتری بسازد.

- «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه نگرانی‌های رژیم صهیونیستی را درک می‌کند و قاطعانه از حق حیات آنها دفاع خواهد کرد، تاکید کرد که او قبلا مخالفتش را با ادامه شهرک‌سازی‌ها در سرزمین های اشغالی به عنوان مانعی بر سر راه صلح ابراز کرده است.

- «سامح الشکری» وزیر امور خارجه مصر درخصوص آخرین تحولات سوریه اظهار داشت راه حل نظامی، ثبات را به سوریه برنخواهد گرداند و برای حل این بحران باید با دمشق مذاکره کرد.

- عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش به طورکامل از ارتفاعات قلمون غربی در مرزهای سوریه و لبنان خارج شده و عازم شهر البوکمال در سوریه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز