خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۱۰۵

موافقت فرزند رئیس‌جمهوری آمریکا برای حضور در کمیته قضائی سنا، تسلیم شدن ده‌ها عنصر داعشی، درخواست حماس از دبیر کل سازمان ملل برای پایان محاصره غزه، ادامه فعالیت داعش در جنوب شهر سرت در لیبی، دیدار رئیس‌ پارلمان اروپا و وزیر خارجه برزیل، بازداشت شش نفر به اتهام عضویت در داعش در ترکیه، درگیری میان تروریست‌های تحت حمایت ترکیه و نیروهای آمریکایی، ابراز مخالفت مجدد ترکیه با برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق، حمله افراد مسلح به اتوبوسی در نیجریه و سخنان نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره آزمایش موشکی کره‌شمالی از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ جونیور» پسر ارشد رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا موافقت کرد تا به کمیته قضایی سنا رفته و در یک جلسه پرسش و پاسخ درباره دیدارش با یک وکیل روس شرکت کند.

- منابع امنیتی عراق اعلام کردند که ده‌ها نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در نزدیکی شهر تلعفر خود را تسلیم نیروهای پیشمرگه کُرد عراق کردند.

- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد خواست تا تمام تلاش خود را برای پایان محاصره غزه به کار گیرد.

- «غسان سلامه» نماینده سازمان ملل متحد در امور لیبی در گزارشی اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش همچنان در جنوب سرت در حال فعالیت هستند.

- «آنتونیو تایانی» رییس پارلمان اروپا در بروکسل با «آلوسیو نانس فریرا» وزیر امور خارجه برزیل دیدار و از تلاش های این کشور برای نهایی کردن توافق تجارت آزاد «مرکوسور» با اتحادیه اروپا تا پایان سال جاری میلادی ، حمایت کرد.

- نیروهای امنیتی ترکیه شش نفر را به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش در چارچوب عملیاتی ضد تروریستی در استان ازمیر دستگیر کردند.

- «رایان دیلون» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا اعلام کرد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی با تروریست‌های تحت حمایت ترکیه در شمال سوریه درگیر شدند.

- وزارت خارجه ترکیه ضمن مخالفت دوباره با برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان و اشتباه قلمداد کردن این اقدام، نسبت به برگزاری همه‌پرسی استقلال در منطقه چند قومیتی کرکوک هشدار داد.

- افراد مسلح با حمله به یک دستگاه اتوبوس مسافربری دست‌کم ۱۱ نفر از مسافران این اتوبوس را در جنوب نیجریه ربودند.

- «نیکی هیلی» نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل آزمایش موشکی کره‌شمالی را «غیرقابل قبول» خواند و گفت که این اقدام ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز