خبرگزاری کار ایران

ترامپ با فروش تسلیحات نظامی به کره‌جنوبی توافق کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۰۶۱

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا طی گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی با فروش تسلیحات نظامی به این کشور و افزایش توان موشکی آن موافقت کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، روز گذشته طی گفت‌وگویی تلفنی بر ضرورت تشدید فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی علیه کره‌شمالی تأکید کردند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای تصریح کرد، ترامپ و مون جائه درخصوص تقویت ائتلاف واشنگتن و سئول از طریق همکاری‌های دفاعی و افزایش توانایی دفاعی کره‌جنوبی توافق کردند.

طبق این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین با فروش تسلیحات نظامی به کره‌جنوبی موافقت کرده است.

دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، مون جائه و دونالد ترامپ در خصوص بازنگری و اصلاح معاهده موشکی بین آمریکا و کره‌جنوبی توافق کردند.

طبق این بیانیه، این دو رئیس‌جمهور به طور اصولی درخصوص بازنگری در دستورالعمل موشکی برای مقابله با تهدید موشکی کره‌شمالی، همانگونه که مورد در خواست کره‌جنوبی بود، توافق کردند.

کره‌جنوبی خواهان افزایش توان موشکی خود برای مقابله با تهدید کره‌شمالی است.

تنش در شبه‌جزیره کره به‌دنبال شلیک موشک بالستیک کره‌شمالی بر فراز آسمان ژاپن افزایش یافته است. کره‌شمالی، سه‌شنبه گذشته یک بالستیک میان‌برد «هواسانگ-۱۲» را آزمایش کرد که پس از عبور از آسمان ژاپن در شمال اقیانوس آرام فرود آمد.

گزارش‌ها حاکی است که «کیم جونگ‌اون» رهبر کره‌شمالی در جریان آزمایش موشکی روز سه‌شنبه گفته بود، آزمایش موشک بالستیک میان‌برد «هواسانگ-۱۲»گام اول عملیات نظامی جمهوری خلق کره در اقیانوس آرام بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز