خبرگزاری کار ایران

در واکنش به بازداشت ۲ شهروند آلمانی در ترکیه؛

مرکل: شاید در روابط با آنکارا بیشتر تجدیدنظر کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۱۷۳

صدراعظم آلمان در واکنش به بازداشت دو شهروند این کشور در ترکیه، اعلام کرد که شاید اگر ضروری باشد، برلین در روابط با آنکارا تجدیدنظر کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در واکنش به بازداشت دو شهروند آلمانی در ترکیه،  اظهار داشت: «ما باید قاطعانه واکنش نشان دهیم.»

مرکل که جمعه در یک نشست تجاری در شهر «نورمبرگ» در جنوب آلمان صحبت می‌کرد، در اشاره به تغییرات و تحولات اخیر در روابط آلمان و ترکیه، گفت: «با توجه به آنچه اخیرا روی داده است،‌ شاید اگر ضروری باشد ما درباره آنها تجدیدنظر بیشتر خواهیم کرد.»

طبق این گزارش، دست‌کم ۱۲ آلمانی با اتهام‌های سیاسی در زندان‌های ترکیه به‌سر می‌برند. «دنیز یوجل» روزنامه‌نگار ترک‌تبار آلمانی۲۰۰ روز است که در زندان به‌سر می‌برد.

صدر اعظم آلمان افزود: «با توجه به شرایط موجود، فکر می‌کنم دیگر نمی‌بایست مذاکرات با ترکیه برای گسترش موافقت‌های گمرگی با اتحادیه اروپا ادامه یابد.»

به دنبال کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه، شماری از شهروندان اروپایی به اتهام همکاری با کودتا در زندان به‌سر می‌برند.

دولت آلمان ماه گذشته از شهروندان این کشور خواست هنگام سفر به ترکیه احتیاط کنند، ولی به صورت رسمی نسبت به سفر به ترکیه هشدار نداد.

طی ماه‌های اخیر روابط ترکیه و آلمان به‌شدت تیره شده است. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه پیشتر آنگلا مرکل را به باد انتقاد گرفت و گفت که صدراعظم آلمان با توسل «به شیوه‌های نازی‌‌ها» به اختلاف‌های آلمان و ترکیه دامن می‌زند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز