خبرگزاری کار ایران

ژاپن:

کره‌شمالی ششمین آزمایش موشکی خود را انجام داد

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۵۱۰

ژاپن تأیید کرد، لرزه‌های ثبت‌شده اخیر در کره‌شمالی، ناشی از انجام شـشمین آزمایش هسته‌ای پیونگ‌یانگ است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، ژاپن تأیید کرد که لرزه‌های بامداد امروز- یکشنبه- در کره‌شمالی، ناشی از انفجار هسته‌ای است که پیونگ‌یانگ با اقدام به آن، شمشمین آزمایش هسته‌ای خود از سال ۲۰۰۶ را انجام داده است.

«تارو کونو» وزیر خارجه ژاپن در پایان نشست شورای امنیت ملی این کشور، طی نطقی مطبوعاتی گفت: «بعد از بررسی بیانیه‌ها و گزارش‌ها، به این نتیجه رسیدیم که آن، یک آزمایش هسته‌ای بود.»

براین اساس، «سازمان زمین‌شناسی آمریکا»، صبح امروز اعلام کرده بود، یک زمین‌لرزه ۵.۲ ریشتری در ۵۵ کیلومتری شمال «کیم‌چک» ثبت شده‌ است. سازمان هواشناسی کره‌جنوبی لرزه را در ساعت ۱۲:۳۶ بعد از ظهر به‌وقت محلی ثبت کرده‌ است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد که دست‌کم سه هواپیمای نظامی خود را به پایگاه‌هایی در ژاپن برای اندازه‌گیری شعاع اعزام کرده است.

ساعاتی پیش، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن اعلام کرد که آزمایش موشکی کره‌شمالی «به‌هیچ‌وجه قابل قبول نیست».

آبه گفت: «اگر آزمایشی هسته‌ای انجام شود، این اصلا قابل قبول نیست و ما باید قاطعانه اعتراض کنیم.»

رئیس کمیته دفاعی پارلمان کره‌جنوبی نیز گفته بود؛ احتمالا انفجار اخیر قدرتی در حدود ۱۰۰ کیلو تـُن داشته؛ در صورتی‌که چنین چیزی تائید شود، نزدیک به دو برابر بیشتر از انفجاری‌ است که از یک آزمایش هیدروژنی انتظار می‌رود و تا پنج برابر بیشتر از بمبی‌ است که ارتش آمریکا در سال ۱۹۴۵ در «ناکازاکی» انداخت.

این در حالی است که کره‌شمالی ساعاتی پیش گفته بود توانایی‌های خود در ارتباط با «بمب هیدروژنی» را افزایش داده و آن را قابل کارگذاری بر موشک‌های قاره‌پیما کرده‌است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز