خبرگزاری کار ایران

ترامپ برای میانجیگری در بحران قطر ابراز آمادگی کرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۳۱۶

رئیس‌جمهوری آمریکا از آمادگی خود برای میانجیگری بین قطر و چهار کشور عربی خبر داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، روز پنجشنبه برای میانجیگری در بحران قطر با همسایگان عربش ابراز آمادگی کرده است.

دونالد ترامپ، که در کنفرانس خبری با «شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر کویت در کاخ سفید صحبت می‌کرد، اظهار داشت: «من هم آماده هستم که میانجیگری کنم.»

دونالد ترامپ اضافه کرده است:‌ «پیشتر به امیر (کویت) هم گفتم ، اگر بتوانم مشخصا بین قطر و عربستان و امارات متحده میانجیگری کنم، تمایل دارم چنین اقدامی را انجام بدهم. فکر کنم خیلی سریع توافقی در این خصوص حاصل شود. به نظرم این موضوعی است که به آسانی قابل حل است.»

سه کشور مصر و بحرین و امارات متحده عربی با رهبری عربستان سعودی، همسایه عرب خود یعنی قطر را به تامین مالی گروه‌های افراطی و همچنین روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران متهم کردند.

در پی این اتهام‌زنی، چهار کشور مذکور تحریم‌هایی را بر قطر تحمیل کرده و عملا این کشور را در محاصره اقتصادی قرار دادند.

قطر در مقابل اتهام‌های این چهار کشور را رد کرده است.

این کشورها با تعیین شروطی ۱۳ گانه‌ اعلام کردند که شکستن محاصره تنها با اجرای این شرایط ممکن است. قطر اما این شروط را رد کرده و آن را ناقض حاکمیت ملی خود می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز