خبرگزاری کار ایران

درخواست آمریکا از شورای امنیت برای تشدید تحریم کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۵۶۸

ایالات متحده آمریکا به شورای امنیت اعلام کرد که به دنبال برپایی جلسه‌ این شورا در روز دوشنبه و رای‌گیری برای قطعنامه‌ای با هدف افزایش تحریم کره شمالی است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «نیکی هیلی» نماینده سازمان ملل در آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده، روز دوشنبه ۱۱ سپتامبر به طور رسمی برای رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظور وضع تحریم‌های بیشتر علیه کره‌شمالی درخواست خواهد داد.

قطعنامه پیشنهادی واشنگتن از جمله شامل تحریم نفتی بین‌المللی علیه کره‌شمالی و تحریم علیه صادرات نساجی این کشور کمونیستی است. این تحریم‌ها همچنین دارایی‌های این کشور در خارج از کشور را نیز شامل می‌شود.

به علاوه، کارگران کره‌شمالی دیگر قادر به کار در خارج از کشور نخواهند بود. «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی نیز ممنوعیت سفر به خارج از کشور دریافت خواهد کرد و دارایی‌هایش در خارج از کشور مسدود خواهد شد. 

کره‌شمالی، یکشنبه ۳ سپتامبر ششمین و شدیدترین آزمایش اتمی خود را انجام داد. این کشور می‌گوید، بمبی که آزمایش کرده هیدروژنی بوده است. بنا بر ارزیابی ژاپن، کره شمالی ماده‌ منفجره‌ای ۱۶۰ کیلوتنی آزمایش کرده که ۱۰ بار قوی‌تر از بمب اتمی پرتاب‌شده آمریکا بر سر هیروشیما در سال ۱۹۴۵ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز