خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سازمان ملل:

بحران کره‌شمالی جدی‌ترین بحران طی سال‌‌های اخیر است

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۷۳۶

دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید بحران کره‌شمالی به جدی‌ترین تهدید علیه امنیت جهانی تبدیل شده، که طی سال‌های اخیر سابقه نداشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل، روز گذشته در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی «له ژورنال دو دیمانش» به بحران در شبه‌جزیره کره اشاره کرد و گفت: «باید امیدوار بمانیم که که جدیت این خطر، پیش از آن‌که خیلی دیر شود، ما را به مسیر گفت‌وگو هدایت کند.»

گوترش اظهار داشت، وقایع اخیراز جمله آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی و تنش‌های شدید لفظی و بحران پیش‌آمده از آن «جدی‌ترین (بحرانی‌) است که ما طی سال‌های سال با آن روبه‌رو شده‌ایم.»

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به خطراتی که پیش از این جهان با آن مواجه بوده است، گفت: «در گذشته جنگ‌هایی رخ داده که قبل از وقوع، خوب در مورد آن‌ها اندیشیده می‌شد... جنگ‌هایی نیز رخ داده که دلیلی نداشتند... ما در عین حال جنگ‌هایی را داشتیم که ناشی از خواب‌گردی بودند.»

وی خاطرنشان کرد، ضرورت دارد پیونگ‌یانگ را متقاعد کرد تا به توسعه برنامه‌ اتمی و موشک‌های بالستیک خود پایان دهد و به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل احترام بگذارد.

طبق این گزارش، شورای امنیت سازمان ملل انجام آزمایش‌های هسته‌ای با اهداف نظامی و پرتاب موشک‌های بالستیک از طرف کره‌شمالی را منع کرده و پیونگ‌یانگ را به دلیل تکرار این اقدام‌ها، تحت تحریم‌هایی قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز