خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۱۳۸

تخلیه یک هتل در انگلیس، در خواست سیا از دو گروه تروریست برای عقب‌نشینی به اردن، موافقت اتحادیه عرب با طرح ضد اسرائیلی فلسطین، آزادسازی ارتفاعات الثرده و تامین امنیت فرودگاه دیرالزور، دعوت رئیس‌جمهوری ترکیه از سران کشورهای اسلامی به دفاع از مسلمانان میانمار، حمله جنگنده‌های متجاوز عربستان سعودی به یمن، تکذیب درخواست آرایش تسلیحات هسته‌ای آمریکا در کره‌جنوبی و نیاز یک پنجم کودکان در خاورمیانه و شمال آفریقا به کمک فوری از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، به دنبال تهدید به بمب‌گذاری در «گراند هتل» برایتون در انگلیس، پلیس این هتل را تخلیه کرد. ارتش نیز برای حضور در محل فراخوانده شد.

- سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، عربستان و اردن از دو گروه تروریستی «اسود الشرقیه» و «احمد عبدو» از زیر مجموعه‌های گروه تروریستی موسوم به ارتش آزاد سوریه و تحت حمایت آمریکا و عربستان سعودی، خواستند سوریه را ترک کرده و به اردن عقب‌نشینی کنند.

- اتحادیه عرب با درخواست فلسطین برای تشکیل کمیته‌ای برای مقابله با عضویت رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل متحد موافقت کرد.

- ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با تسلط بر رشته کوه «الثرده»، امنیت فرودگاه دیرالزور را تامین کردند.

- «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه و رئیس دوره‌ای سازمان همکاری اسلامی در اجلاس علم و فناوری این سازمان در آستانه پایتخت قزاقستان، جهان اسلام را به دفاع از مسلمانان میانمار فراخواند.

- بمب‌افکن‌های عربستان بخش هایی از غرب استان «مارب» یمن را بمباران کردند که در این حمله ۱۳ غیرنظامی شهید و ۱۱ غیرنظامی دیگر نیز زخمی شدند.

- نهاد ریاست جمهوری کره‌جنوبی در بیانیه‌ای تاکید کرد که این کشور درخواستی برای آرایش تسلیحات هسته‌ای آمریکا در منطقه ندارد.

- صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که از هر پنج کودک در خاورمیانه و شمال آفریقا یک کودک نیاز به کمک‌های بشردوستانه فوری دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز