خبرگزاری کار ایران

در سایه تشدید تنش بر سر همه‌پرسی استقلال؛

پیشمرگه‌های کرد در «کرکوک» مستقر شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۱۹۶

مسئول سازمان بدر در کرکوک از استقرار نیروهای پیشمرگه کرد در کرکوک خبر داد و متذکر شد که هدف از این تدابیر نظامی، تحمیل همه‌پرسی با زور سلاح است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا‌الیوم، «محمد البیاتی» مسئول سازمان بدر در کرکوک، روز گذشته اعلام کرد که نیروهای پیشمرگه کرد در مناطق کرکوک، «داقوق» و «طوزخورماتو» مستقر شده‌اند.

البیاتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این نیروها به‌خاطر همه‌پرسی نیامده‌اند بلکه برای سرکوب عرب‌ها و ترکمن‌ها و نیز تحمیل همه‌پرسی با زور سلاح، تانک و زره‌پوش‌ها به این منطقه آمده‌اند.»

این فرمانده سازمان بدر از دولت عراق خواست «در قبال شهروندان مسئول‌پذیر باشند یا این‌که (اعضای دولت) استعفا دهند.»

بر اساس این گزارش، شورای استانداری کرکوک، اواخر آگوست گذشته با اجرای همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، در این استان موافقت کرد.

این در حالی‌ است که پارلمان عراق پیشتر در روز سه‌شنبه در قطعنامه‌ای با همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان مخالفت کرد و به عدم برگزاری آن رای داد.

ترکیه، ایران، و سوریه سه همسایه عراق با برگزاری این همه‌پرسی نیز مخالفت کرده‌اند. قرار است این همه‌پرسی سوم مهرماه سال جاری برگزار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز