خبرگزاری کار ایران

مشاور ارشد اردوغان:

روابط میان ترکیه با آلمان واتحادیه اروپا بهبود می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۲۴۱

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری ترکیه نسبت به بهبود روابط میان کشورش با آلمان و اتحادیه اروپا اظهار خوش‌بینی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «کمیل ارتم» مشاور ارشد «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، روز گذشته ابراز عقیده کرد، روابط میان ترکیه با متحد خود در ناتو یعنی آلمان و اتحادیه اروپا در اوایل سال آینده میلادی بهبود خواهد یافت.

وی طی اظهاراتی، به بهبود صادرات و همچنین بهبود وضعیت گردشگری ترکیه در ارتباط با آلمان و اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد.

ارتم گفت: «امیدوارم تنش‌ها میان آنکارا و برلین پس از انتخابات ۲۴ سپتامبر در آلمان کاهش یابد.»

پس از کودتای نافرجام سال گذشته میلادی در ترکیه و سرکوب‌های شدید در این کشور توسط دولت، روابط میان آنکارا و برلین به شدت پرتنش دنبال می‌شود.

آلمان از بازداشت‌های دسته‌جمعی در ترکیه انتقاد و تاکید کرده است حاضر به استرداد افرادی نیست که ترکیه اعلام کرده در کودتای نافرجام سال گذشته میلادی دست‌ داشته‌اند.

دولت آلمان همچنین خواستار آزادی چند شهروند خود که ترکیه آن‌ها را  به اتهام دخالت در این کودتا بازداشت کرده، شده است.

مشاور اردوغان عنوان داشت، روابط میان ترکیه و اتحادیه اروپا در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی به سرعت بهبود می‌یابد و صادرات ترکیه به کشورهای این اتحادیه افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد، انتظار می‌رود سال ۲۰۱۸ میلادی سال خوبی برای صنعت گردشگری ترکیه و حضور بالای گردشگران اروپایی در این کشور باشد؛ چرا که نگرانی‌های امنیتی موجود در سالیان اخیر کاهش یافته است.

ارتم افزود، اقتصاد ترکیه در این سال بین پنج و پنج دهم درصد تا شش درصد رشد خواهد یافت که این نرخ در سال آتی میلادی بین پنج تا هفت درصد رشد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز