خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۴۳۴

اظهارات دبیرکل سازمان ملل درباره نشست آتی مجمع عمومی این سازمان، غرق شدن یک کشتی یونانی در دریای اژه، آغاز مرحله تحویل جنگنده‌های روسی به مصر، بازداشت ۵۲۲ فلسطینی در ماه آگوست، اظهارات نماینده سازمان ملل در فلسطین مبنی بر آمادگی فلسطینیان برای رسیدن به آشتی ملی، آتش‌سوزی در یک مدرسه مذهبی در پایتخت مالزی، ابتلای حدود ۸۵۰ هزار نفر به وبا در یمن، دفع حمله گروه تروریستی داعش در مرز عراق و سوریه، رزمایش موشکی کره جنوبی و احضار شهرداران مناطق مختلف کاتالان توسط دادستانی اسپانیا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: سران کشورهای جهان در مجمع عمومی امسال علاوه بر سوانح طبیعی ناشی از تغییرات جوی و حملات سایبری، بحران‌های دیگری همچون جنگ‌ها و تروریسم بین‌المللی را در مقابل دارند که برای هیچ یک، راه‌حل نظامی متصور نیست.

- براثر غرق شدن یک کشتی یونانی حدود ۲۰۰ تن نفت سیاه در نزدیک سواحل آتن به دریای اژه ریخته شده و خسارات فراوانی را ببار آورده است.

- «ولادیمیر کوژین» دستیار رئیس‌جمهوری روسیه در امور همکاری های فنی–نظامی گفت: در چارچوب اجرای توافق با مصر، تحویل ۵۰ فروند هواپیمای جنگنده شکاری میگ ۲۹ به این کشور آغاز شده است.

- نهادهای مدافع حقوق بشر فلسطینیان اعلام کردند که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در ماه آگوست، ۵۲۲ فلسطینی را روانه زندان کردند.

- «نیکولای ملادنف» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در گفت‌وگوهای صلح فلسطین با ابراز خرسندی از آمادگی رهبران فلسطینی برای رسیدن به یک آشتی ملی، این قدم را زمینه‌ای برای رسیدگی به سرنوشت مردم غزه که به گفته او در آینده بخش جدایی‌ناپذیر دولت مستقل فلسطینی محسوب خواهد شد، خواند.

- دستکم ۲۵ نفر براثر آتش سوزی در یک مدرسه مذهبی در کوالالامپور پایتخت مالزی کشته شدند.

- کمیته صلیب سرخ جهانی روز چهارشنبه هشدار داد که تا پایان سال جاری میلادی حدود ۸۵۰ هزار نفر در یمن به بیماری وبا مبتلا می‌شوند.

- بسیج مردمی عراق شامگاه چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای حشد الشعبی حمله گسترده عناصر داعش در در منطقه مرزی شهرستان حمدانیه در استان نینوا به سمت صحرای الرمادی واقع در مرز عراق و سوریه را دفع کردند.

- کره جنوبی در راستای تقویت نیروهای نظامی و واحدهای موشکی خود در برابر کره شمالی، رزمایش نظامی با شلیک موشک‌های کروز برگزار کرد.

- دادستانی کل اسپانیا برای بیش از ۷۰۰ نفر از شهرداران منطقه کاتالان که در پی برگزاری همه‌پرسی استقلال این ایالت هستند، احضاریه فرستاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز