خبرگزاری کار ایران

الجبیر:

آماده کمک‌های دارویی و غذایی به قطر هستیم

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۵۱۶

وزیر خارجه عربستان سعودی از آمادگی کشورش برای ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به قطر در صورت نیاز خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از النشره، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی از آمادگی کشورش به منظور ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به قطر در صورت نیاز این کشور خبر داد.

وی تاکید کرد: «قطر باید به درخواست‌های چهار کشور عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر پاسخ مثبت دهد چرا که پذیرش تمامی این درخواست‌ها به نفع دوحه خواهد بود.»

عادل الجبیر خاطرنشان کرد: «کشورهای تحریم‌کننده قطر آماده ارسال هرگونه کمک به این کشور هستند و در صورت نیاز این کشور آماده فرستادن کمک به قطر هستیم».

وزیر خارجه عربستان افزود: «با انجام این اقدام‌ها می‌خواهیم این پیام را به برادران خود در قطر بدهیم که ادامه سیاست حمایت از تروریسم و مداخله در امور داخلی دیگر کشورها و همچنین اقدام‌های تحریک‌آمیز برای ما غیرقابل قبول است و باید متوقف شود».

وی اضافه کرد: «امیدواریم که عقل و منطق بر سیاست‌های قطرحاکم شود. ما در پس این اقدام‌ها پیام محکمی به قطر ارسال کرده‌ایم و آن همان چیزی است که در سال ۲۰۱۴ میلادی در ریاض امضا شد ولی به اجرا در نیامد».

الجبیر عنوان کرد: «این اقدام‌ها برای رساندن همان پیام به قطر اجرا شده است و قطر باید به این درخواست‌ها پاسخ مثبت دهد چرا که تمامی این خواسته‌ها در راستای منافع قطر است. اگر افراط‌گرایی و تروریسم افزایش پیدا کند، همه کشورها از جمله خود قطر نیز از آن زیان می‌بینند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز