خبرگزاری کار ایران

فرمانده ارتش میانمار:

روهینگیاها هرگز «یک قوم ملی» در کشور ما نبوده‌اند

asdasd
کد خبر : ۵۳۶۸۷۸

فرمانده ارتش میانمار مسلمانان روهینگیا را به خاطر بحرانی که به آوارگی صدها هزار نفر از آنها منجر شده، مقصر شناخته و مدعی شده است روهینگیاها هرگز یک قوم ملی در میانمار نبوده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، ژنرال «مین‌ آنگ هلینگ» فرمانده ارتش میانمار اظهار داشت، روهینگیاها «هرگز یک گروه قومی نبوده‌اند».

 ژنرال هلینگ که بلندپایه‌ترین مقام نظامی در میانمار است، اقلیت روهینگیا را «افراط‌گرایان» خوانده و آنها را به تلاش برای ایجاد پایگاهی در شمال ایالت راخین متهم کرده است.

وی، یکشنبه در پیامی در صفحه کاربری خود در فیسبوک، مردم و رسانه‌های میانمار را به «وحدت در مورد مساله روهینگیا» فراخواند.

فرمانده ارتش میانمار با اشاره به عملیاتی که پس از ۲۵ آگوست علیه روهینگیاها شروع شده، اظهار داشت این عملیات پس از ۹۳ مورد درگیری با «افراطیون بنگالی» شروع شد.

این مقام نظامی میانمار افزود: «آنها خواستار شناسایی روهینگیا شده‌اند که هرگز یک گروه قومی در میانمار نبوده‌اند. مساله بنگالی یک آرمان ملی است و ما باید در کشف حقیقت متحد باشیم.»

ارتش میانمار به هدف گرفتن غیرنظامیان و واداشتن روهینگیاها به فرار از کشور متهم شده است. میانمار در رد این اتهام، می‌گوید فقط به حملات مرگبار «شورشیان» پاسخ می‌دهد.

سازمان ملل هشدار داده است که عملیات ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیایی می‌تواند معادل پاک‌سازی قومی باشد.

روهینگیاها یک اقلیت بدون تابعیت هستند که همواره در میانمار سرکوب شده‌اند؛ کشوری که آنها را مهاجر غیرقانونی می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز