خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۴۳۱

سخنان دبیر‌کل حزب‌الله لبنان در شب نخست محرم، تاکید وزیر خارجه روسیه بر حفظ برجام، درخواست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای توقف فوری جنگ یمن، ارائه دستاورد ششمین دور مذاکرات آستانه به شورای امنیت، اظهارات نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه برای شکست داعش، مصوبه شورای وزیران مصر برای سلب تابعیت از برخی اتباع خود، تاکید مسئول سیاست ‌خارجی اتحادیه اروپا بر عدم مذاکره بر سر برجام، نگرانی مصر از برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان عراق، دیدار نخست‌وزیر بریتانیا و رئیس‌جمهوری ایالات متحد‌ه آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، مصادره تمام دارایی‌های نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان و اعضای خانواده وی، هشدار رهبر جریان صدر به مسئولان اقلیم کردستان درباره برگزاری همه‌پرسی، هشدار شورای امنیت درباره برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان، آخرین گزارش وزارت دفاع روسیه از اراضی آزاد شده سوریه و کشته شدن چهار غیرنظامی پاکستانی در تیراندازی نظامیان هندی، از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم شب اول محرم اعلام کرد: جنگ طلب نیستیم اما اگر تکلیف شود، جنگ خواهیم کرد؛ حتی اگر در برابرمان بوش، ترامپ، جانشین ترامپ، اسرائیل، برخی از اعراب و کل جهان قرار بگیرند.

- «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تاکید بر اهمیت حفظ توافق هسته‌ای، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را نامشروع و موجب تضعیف این توافقنامه دانست.

- کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد خواستار پایان فوری جنگ در یمن شد و گفت حقوق برابر شهروندی و توسعه دو گام ضروری برای حل بحران میانمار خواهد بود.

- دستاوردهای مذاکرات ایران، روسیه و ترکیه در ششمین دور مذاکرات سوری آستانه برای برقراری صلح و آرامش در سوریه به صورت پیش‌نویس یک قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شد.

- «استفان دی میستورا» فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد: شکست داعش نیازمند یک روند سیاسی همه جانبه است.

- شورای وزیران مصر به تازگی لایحه ای را تصویب کرده است که به موجب آن، قوانین تابعیت این کشور تغییر می‌کند و بر اساس آن اعضای سازمان ها یا گروه هایی که ضد نظم عمومی حکومت فعالیت می کنند، سلب تابعیت می شوند.

- «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید برعدم امکان مذاکره مجدد برسر مفاد توافق هسته‌ای تصریح کرد هر مشکلی خارج از حیطه برجام را باید در توافق دیگری برطرف کرد.

- وزارت امورخارجه مصر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: قاهره نگرانی شدید خود را از همه پرسی اقلیم کردستان عراق که قرار است در ۲۵ سپتامبر برگزار شود، اعلام می‌کند.

- «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا دیدار و بر پایبندی کشورش به توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد.

- دیوان حسابرسی ملی پاکستان با استناد به پرونده‌های جاری علیه اعضای خانواده «نواز شریف» نخست وزیر سابق پاکستان، تمامی دارایی‌های نواز شریف، حسن نواز، حسین نواز، مریم نواز، کاپیتان صفدر (داماد نواز شریف) و اسحاق دار وزیر دارایی پاکستان را مصادره و حساب‌های بانکی آن‌ها را مسدود کرد.

- «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر با ارسال نامه‌ای به رهبران کرد درباره استقلال کردستان عراق، ضمن درخواست از آنان برای گفت‌و گو، این اقدام را درحکم خودکشی این منطقه دانست.

- شورای امنیت سازمان ملل متحد با هشدار در خصوص پیامدهای برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق، آن را اقدامی توصیف کرد که باعث تنش خواهد شد.

- وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: ۸۷ و چهار دهم  درصد از خاک سوریه از اشغال گروه تروریستی  داعش خارج شده است.

- چهار غیرنظامی پاکستانی از جمله دو زن، در تیراندازی مرزبانان هندی در مرز میان دو کشور کشته شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز