خبرگزاری کار ایران

تداوم خشونت «مردان اردوغان» در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۵۷۳

طرفداران رئیس‌جمهوری ترکیه، در آمریکا حین سخنرانی اردوغان به منتقدان او حمله کردند. دست‌کم یکی از منتقدان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، امروز- جمعه- ویدیوهایی در اینترنت منتشر شد که نشان می‌دهند هنگام سخنرانی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در آمریکا، یکی از منتقدان او توسط افرادی که لباس سیاه به تن دارند به زور از سالن خارج شده و مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، هنگام سخنرانی رئیس‌جمهوری ترکیه در نشست یک انجمن پشتیبان روابط اقتصادی میان ترکیه و آمریکا، چند نفر پلاکارد به‌دست از اردوغان انتقاد کرد ‌و او را «تروریست» و «دیکتاتور» خوانده‌اند.

در این رابطه «کنت روت» مدیر اجرایی سازمان دیده‌بان حقوق بشر توئیتی منتشر کرده است. او می‌نویسد: «محافظان اردوغان به حدی به کتک‌زدن معترضان عادت کرده‌اند که نمی‌توانند در آمریکا هم از عادت خود دست بردارند.»

از ویدیوها نمی‌توان تشخیص داد که طرفداران اردوغان که دست به خشونت علیه منتقدان زده‌اند، به راستی محافظان رئیس‌جمهور باشند. اما وبسایت پچ (patch.com) نوشته است که در این رابطه با مسئولان هتلی که سخنرانی در آن ایراد شده گفت‌وگو کرده‌ و به این نتیجه رسیده‌ است که افراد سیاه‌پوش «مردان اردوغان» هستند.

رئیس‌جمهوری ترکیه سخنرانی خود را قطع کرده و خطاب به طرفدارانش گفته است: «دوستان، نگذارید که این جلسه قربانی چند تروریست شود.»

این نخستین بار نیست که «مردان اردوغان» در آمریکا دست به خشونت علیه مخالفان و منتقدان رئیس‌جمهور ترکیه می‌زنند. در ماه مه نیز ۱۵ تن از محافظان اردوغان به تجمع معترضان در مقابل سفارت ترکیه در واشنگتن حمله بردند و شماری را زخمی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز