خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۷۵۷

حمایت ۱۳۴ کشور از برجام، تایید حمله برخی از هکرهای روسی به سامانه اخذ رأی آمریکا در جریان انتخابات سال گذشته، گزارش سازمان عفو بین‌الملل درباره جنگ یمن، ابراز نگرانی سازمان همکاری اسلامی از همه‌پرسی اقلیم کردستان، گزارش یکی از نهادهای حقوق بشری درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا، دیدار وزیر خارجه روسیه و دبیرکل سازمان ملل، بیانیه شورای امنیت ملی ترکیه درباره همه‌پرسی استقلال کردستان، یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرات فلسطینیان، اظهارات وزیر خارجه عربستان‌سعودی درباره همه‌پرسی استقلال کردستان و تاکید رییس جریان حکمت ملی عراق بر حفظ یکپارچکی این کشور از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، « غلامعلی خوشرو» نماینده دائم ایران در سازمان ملل از حمایت ۱۳۴ عضو گروه ۷۷ نسبت به برجام خبر داد و گفت: در بیانیه پایانی این گروه، نسبت به هرگونه تحریم اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران هم مخالفت شده است.

- برخی ایالت های آمریکایی تایید کردند که هکرهای روسی در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ در تلاش برای تغییر آرا به نفع «دونالد ترامپ» به سیستم های رای گیری آنها حمله کردند اما هیچ رایی تغییر نکرد.

- سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرد که بمب های ساخت آمریکا جان غیرنظامیان را در یمن می گیرند.

- سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی شدید از همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، خواستار لغو این همه‌پرسی شد.

- دفتر هماهنگی کمک‌های انسانی سازمان ملل (اوچا) با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از میانمار به بنگلادش گریخته‌اند، اعلام کرد که کوچ اخیر روهینگیایی‌ها بزرگ‌ترین مهاجرت گروهی در چندین دهه گذشته محسوب می‌شود.

- «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در نیویورک دیدار و درباره مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سوریه و کره شمالی مذاکره کرد.

- نشست شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور برگزار شد و این شورا در پایان جلسه خود با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد: همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق، علاوه بر آسیب به شمال عراق و منطقه، عواقب وحشتناک غیرقابل اجتنابی در پی خواهد داشت.

- نظامیان صهیونیست با یورش به تظاهرات مردم فلسطین علیه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، شماری را بازداشت و یا زخمی کردند.

- «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان جمعه درخصوص همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق گفت: این همه‌پرسی تاثیرات منفی بر منطقه خواهد گذاشت.

- «سیدعمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی جمعه بر ضرورت حفظ وحدت اراضی عراق تاکید کرد و گفت که اگر عراق متلاشی شود همه در داخل عراق بازنده خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز