خبرگزاری کار ایران

حیدرالعبادی:

موضع ما در ارتباط با همه پرسی استقلال کردستان تغییرناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۹۴۰

نخست‌وزیر عراق در دیدار با فرستاده سازمان ملل در این کشور تصریح کرد که موضع دولت در رابطه با همه‌پرسی استقلال کردستان ثابت بوده و تغییر نمی‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق در دیدار با «یان کوبیچ» فرستاده سازمان ملل در این کشور تأکید کرد که برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان با قانون اساسی عراق در تعارض بوده و موضع دولت نیز در ارتباط با همه‌پرسی استقلال تغییری نکرده است.

وی خاطر‌نشان کرد: «در حال حاضر اولویت اصلی عراق مبارزه با تروریسم و آزادی کامل خاک عراق از اشغال گروه تروریستی داعش است.»

کوبیچ نیز در این دیدار ضمن تمجید از موفقیت‌های پی‌درپی عراق در مبارزه با تروریسم، پیروزی‌های اخیر در «عنه» و «الحویجه» را به وی تبریک گفت.

وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به اختلاف‌های موجود میان بغداد و اربیل، بر ادامه گفت‌وگو میان دولت و مسئولان اقلیم تاکید کرد.

نماینده سازمان ملل در امور عراق همچنین اعلام کرد که موضع سازمان ملل با بیانیه شورای امنیت علیه برگزاری همه‌پرسی در اقلیم کردستان کاملا مشخص شده است چرا که این امر باعث از بین رفتن صلح و ثبات در منطقه خواهد شد.

وی تاکید کرد که کشورهای جهان خواستار برقراری تمامیت ارضی عراق، یکپارچگی و تامین امنیت اراضی این کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز