خبرگزاری کار ایران

زمین‌لرزه مشکوک در کره‌شمالی؛ باز هم آزمایش هسته‌ای؟

asdasd
کد خبر : ۵۳۸۹۶۶

کره‌جنوبی و چین از ثبت زمین‌لرزه‌ای ۴/ ۳ ریشتری در کره‌شمالی و در منطقه‌ای که اخیرا آزمایش هسته‌ای در آن انجام گرفته بود، خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از دویچه‌وله، زلزله‌ای به قدرت ۴/ ۳ ریشتر، امروز- شنبه- مناطقی از کره‌شمالی را به لرزه در آورد.

مرکز زلزله‌نگاری چین اعلام کرد، احتمالا این زمین‌لرزه حاصل یک انفجار بوده است.

خبرگزاری دولتی چین نیز اعلام کرد، این لرزش احتمالا ناشی از آزمایشی جدید در کره‌شمالی بوده و در بیست کیلومتری محلی ثبت شده است که ۳ هفته پیش آزمایشی اتمی در آن صورت گرفت.

مؤسسه هواشناسی کره‌جنوبی نظری خلاف ارائه داده و می‌‌گوید، این زلزله بر اساس برآوردهای اولیه عاملی طبیعی داشته است. این مؤسسه در عین حال گفته که تحقیقات تکمیلی در دست انجام است.

مرکز این زمین‌لرزه در استان «همگیونگ شمالی» کره‌شمالی قرار داشت. کره‌جنوبی شدت این زمین‌لرزه را سه ریشتر اعلام کرده است.

پیش از این زمین‌لرزه‌هایی در کره‌شمالی رخ داده که نتیجه آزمایش‌های هسته‌ای این کشور بوده است. کره‌شمالی روز جمعه ۲۲ سپتامبر در پاسخ به تهدیدهای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا هشدار داد که یک بمب هیدروژنی را آزمایش خواهد کرد.

دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود، کشورش می‌تواند کره شمالی را «کاملا نابود» کند. این تهدید واکنشی بود به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی که این کشور آن‌ها را در ماه‌های اخیر بی‌اعتنا به تحریم‌های بین‌المللی یکی پس از دیگری انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز